Nyckel V70n -06 elektonikdel trasig

perfa
23 april 2013 · 4 Inlägg

Köpte en V70 -06 härom veckan . På ena nyckel så hade det tokärgat . Försökte att göra rent men det funkade inte , satte även i nytt batteri men  icke . Åkte till Skobes i Katrineholm dom sa att dom bara sålde hela o nya nycklar för omprogrammering till ett pris av 2100 .  Puuhhhh tyckte jag . Nu till min fråga , om jag köper nyckel på typ skroten , går en sån att lämna in för omprogramering . Han på Volvo pratade även om en engångskod som var med nya nyckel ?? Kom med tips , kommer gärna lite billigare undan .

Bättre en snurra i bilen , än snurra på vägen !!
Saffranskalle Palfinger tekniker
23 april 2013 · 1 248 Inlägg

perfa skrev:
Köpte en V70 -06 härom veckan . På ena nyckel så hade det tokärgat . Försökte att göra rent men det funkade inte , satte även i nytt batteri men  icke . Åkte till Skobes i Katrineholm dom sa att dom bara sålde hela o nya nycklar för omprogrammering till ett pris av 2100 .  Puuhhhh tyckte jag . Nu till min fråga , om jag köper nyckel på typ skroten , går en sån att lämna in för omprogramering . Han på Volvo pratade även om en engångskod som var med nya nyckel ?? Kom med tips , kommer gärna lite billigare undan .

Tyvärr så går det inte att programera in gamla nycklar till imob. Har prövat och det slutade med att jag fick ta ut 2 extra nycklar.

Volvo Xc70 (2001)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
23 april 2013 · 835 Inlägg

Fast här är det väl skillnad på elektronikdel som i fjärrlåsstyrning och rfid-chipet i nyckeln som låser upp motorstyrdonet.
Det jag menar är att du kan väl ta den nya elektroniken och koda in den för att styra c-låset och behålla rfid-chipet från gamla nyckeln för att sköta immobilisern. För du kan starta bilen idag med den trasiga nyckeln, det är 'bara' fjärrlåset som inte funkar?

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang