Airbag utlöst volvo 940 -95. Hur släcka srs-lampan?

Bazzzinga
26 april 2013 · 113 Inlägg

Malheus skrev:

Bazzzinga skrev:

Magistern skrev:

Åfan. Då får man väl plocka bort airbaglampan till nästa gång då. Det står ju inget i bilprovningens stadgar i frågan om att man måste ha airbag. Så rent teoretiskt borde man få plocka bort den. så länge lampan inte lyser. Dessutom kan du ju hävda att den sitter monterad i ratten om dom nu skulle tjaffsa. Finns ju faktiskt sportrattar med airbag i.

Nehe du, den går de inte på.

Jag försökte med att köra in med en bil utan SRS-lampa inkopplad och första frågan var:

"Ska det inte lysa en SRS-lampa på denna modellen? Jo, det ska det", sade han direkt efter och gav mig en tvåa...

Så nu har jag fixat med airbagen hela dagen idag och såg att kontaktrullen var helt sönder, så har bytt den, men lampan är inte släckt (lyser konstant) i och med att felkoden ligger kvar. Hur fanken raderar man det på en 945 -95? Är det via felkodsdosan där fram eller måste man göra något mer avancerat?

Säkerhets utrustning som bilen levererades med ska finnas och fungera.

Precis, det var det jag syftade på med mitt inlägg just med att demontera lampan inte fungerar längre.

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
ScReAm
26 april 2013 · 3 Inlägg

Besiktade min 945 -95 i Måndags (22/4) med sportratt (utan airbag) & lampan borttagen utan några problem, förr året va heller inga problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang