Airbag BMW e36

bergman123
7 maj 2013 · 19 Inlägg

Hej! Har köpt en ny ratt med airbag till min bmw då den inte gick igenom besiktningen med sportratt för den inte har airbag.
Men då är de ju de stor helvetet att hitta sladdarna som förra ägaren någonstans måste ha kapat och tagit ur lampan ur instrumentet.
Är de någon som vet hur jag kan hitta sladdarna och hur jag gör för att koppla ihop det igen? för just nu lyser lampan hela tiden.

Tack på förhand // Bergman

bergman123
7 maj 2013 · 19 Inlägg

eller ifall man kan koppla på något sätt så att när man slår på tändningen så lyser den som de ska, och sen slocknar utan att hoppla i airbagen?

sexy_d
7 maj 2013 · 665 Inlägg

Ta två tunna sladdar och byggla över olje lampa till Abs lampa. Då kommer det att funka.
Easy Buddy

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
bergman123
7 maj 2013 · 19 Inlägg

sexy_d skrev:
Ta två tunna sladdar och byggla över olje lampa till Abs lampa. Då kommer det att funka.
Easy Buddy

hur exakt gör jag det? el är inte min starka sida wink

sexy_d
7 maj 2013 · 665 Inlägg

Ta ut hastighetsmätare, lokalisera olje lampa o Abs lampa, ta ut de båda två, sen tar du små tunna kablar och koppla ihop de två lampor och skruva de tillbaka i mättare.

Nu då ?!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
bergman123
7 maj 2013 · 19 Inlägg

sexy_d skrev:
Ta ut hastighetsmätare, lokalisera olje lampa o Abs lampa, ta ut de båda två, sen tar du små tunna kablar och koppla ihop de två lampor och skruva de tillbaka i mättare.

Nu då ?!

okej, nu fattar ja. tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang