Mjukvarufel 9-3 -01

henrikeriksson
13 maj 2013 · 3 Inlägg

Tjenare! har en 9-3 aero (se profil) som jag haft orginalmjukvaran i när jag besiktigade den förra året. Nu när jag gör iordning den för sommaren tänkte jag plocka i maptun-programvaran. Jag visste när jag började att batteriet inte var med fullt krut men jag hade laddare på. efter ca 3-5% av uppladdningen slår batteriladdarens säkring ifrån utan att jag märker det då jag sitter i coupen, vilket leder till att uppladdningen avbryts. Motorlampan lyser nu och batteriet töms på någon timme.

jag har även försökt felsöka bilen men det står endast "try again".

Jag undrar om det finns någon som vet vad som sker i programraderna när detta händer och om man kan återställa styrdonet själv eller om det finns något "specialknep".

tack på förhand

Saab 9-3 aero "Den lilla röda traktorn" (2001)
Runn WS7 Avstängd
14 maj 2013 · 1 031 Inlägg

Finns tyvärr inget skydd mot en avbruten uppladdning i styrdonet utan den skyddet ligger i så fall i mjukvaran för uppladdningen som gör att du kan avbryta där och ladda upp igen. Något som maptun inte verkar ha. Köp ett nytt styrdon eller lämna det till verkstad för återställning.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
henrikeriksson
14 maj 2013 · 3 Inlägg

det var det jag var rädd för. batteriet verkar ha rykt då det inte tar laddning...

Saab 9-3 aero "Den lilla röda traktorn" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang