Långtidsparkera i souterräng-garage utan värme och vent. i Spanien, vad kan ta skada?

Auto-man
23 april 2013 · 551 Inlägg

Vad kan ta stryk, rost och elektronik som ute här så man bör ha värmen på året runt?

En utebil har tagit de skadorna på en gräsmatta, nu gäller bara varmgarage här, men det kan bli långtidsparkering i spansk villa med garage i framtiden.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
swooosh
23 april 2013 · 119 Inlägg

hur länge ska den stå åt gången? däcken tex kan ju bli ovala/missformade om hela bilens tyngd vilar på dom,

Auto-man
23 april 2013 · 551 Inlägg

Kan bli ett halvår men som här kan man palla upp den.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
mbmek
10 maj 2013 · 54 Inlägg

Skulle säga att det inte är några problem alls,Utom om det är en nyare bil med en massa elektronik då den kan behövas underhållsladdas då och då. Fast iofs så bör man göra det på alla bilar.

Auto-man
17 maj 2013 · 551 Inlägg

En bil oavsett tar ju skada i längden genom den bemärkelsen att den bara står och då packningar, slangar, däck osv torkar ut. Till bromsar, stötdämpare drivlina som har egenskaper att kärva fast vid långa uppehåll.
Men klimatet är med lite beroende på vart i Spanien det rör sig om till fördel rost som elektronikmässigt med ofta jämnare temperaturer. Idé med att ha batteriet på någon form av underhållsladdning och gärna pumpar däcken lite extra.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang