Eftermontera farthållare? Mercedes C250 Turbodiesel (W202)

Mr_B
9 oktober 2010 · 330 Inlägg

Projektet, om man nu kan kalla det så, är inte övergivet, jag har bara sprungit på en del andra småsaker jag ville fixa innan jag börjar lägga tid på det här. Just nu är det bältessträckarna som prioriteras, 4000:- st ska Mercedes ha, för nya bälten, och montering... (Fram)
Jävla SRS system att gnälla. Jag har inte planerat att krocka, men det kan ju vara bra om grejerna fungerar om det händer i alla fall...
B!

bumpe Lastbilsmekaniker
9 oktober 2010 · 3 878 Inlägg

www.bildelsbasen.se / www.laga.se

Hur konstigt det än låter så får man faktiskt skicka dessa på posten trots att de innehåller en betydande mängd sprängmedel!

Tänk även på att de gamla måste utlösas om man ska kunna slänga dem som metallskrot, vilket iofs är skitkul. Smäller satan smile

Edit: Du kanske kan beställa pinnen från samma bil/skrot smile

Senast redigerat av bumpe (9 oktober 2010)

Mr_B
10 oktober 2010 · 330 Inlägg

Jag är nu lite skeptisk till att hantera grejerna själv. Antagligen en bieffekt av att ha tillverkat för mycket sprängämne själv, men det behöver vi kanske inte gå in på i detalj just nu. Jag har i alla fall i samband med att jag varit i kontakt med Mercedes för reservdelspris & monteringskostnader fått ett reservdelsnummer, men det motsvaras naturligtvis inte av nummerna som bilskrotarna har på grejerna...
(A2028600386)
Jag har originaldetaljerna kvar, så jag ska försöka hitta en match, prisjämförelsen är typ 600-650:- vs 2355:- bara för hårdvaran. Med lite tur kan jag lura någon lättlurad idiot att montera grejerna åt mig. Fast det är klart, den enda lättlurade idioten i min bekantskapskrets är ju jag... Och JAG ska inte montera den, var så säker. Jag är inte betrodd med verktyg. Inte ens hjulbyten. Det är knappt jag får byta säkringar.
:- ))
B!

Mr_B
26 maj 2013 · 330 Inlägg

två och ett halvt år, men du kom med ett kanon-svar. Det jag behöver göra är alltså att plocka panelen under ratten, och se om den utmärkta kontakten finns. Därefter får det bli ett test för att se om en farthållarpinne fungerar i uttaget, och om så är fallet, får en verkstad plocka bort ratten och montera det hela. Klockrent.
Du ska ha ett stort tack.
B!

Edit
Ser inte ut som om artikelnummerna stämmer med den svenska marknaden, jag ska höra med Mercedes, får se vad det ger, annars får man kanske prova ett par olika pinnar. Gör man det enkelt för sig köper man ju pinnar som suttit på "samma" bil sedan tidigare.
Men innan man shoppar är det ju till att verifiera att kontakten finns. Det kanske kan ske i veckan.
/Edit

Senast redigerat av Mr_B (26 maj 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang