Larmproblem Volvo xc90

david_f_86
19 juni 2012 · 8 Inlägg

Någon som vet hur man löser problem med ett larm som går titt som tett?
Har testat stänga av rorelse sensorn. Det funkar ibland men inte alltid.
Bilen det gäller är en volvo xc90 2003.
Tacksam för tipps

Senast redigerat av david_f_86 (19 juni 2012)

Koffestoffe
19 juni 2012 · 2 Inlägg

Lämna in på volvo är ett tips

david_f_86
19 juni 2012 · 8 Inlägg

Koffestoffe skrev:
Lämna in på volvo är ett tips

Eller så kan jag ju vänta och se om det finns nåt proffs här tills jag tar in den.

Koffestoffe
19 juni 2012 · 2 Inlägg

Jo det går ju också wink

Ahmedo91
19 juni 2012 · 123 Inlägg

Jag hade samma problem ett tag, men det försvann av sig självt efter ca 2 - 3 veckor.
Och under natten så låste jag bilen via nyckeln och inte fjärrkontrollen (så att grannarna inte vaknar av larmet mitt på natten).

Volvo C70 T5 "Ahmedo" (2008)
Christian S
19 juni 2012 · 4 816 Inlägg

david_f_86 skrev:

Koffestoffe skrev:
Lämna in på volvo är ett tips

Eller så kan jag ju vänta och se om det finns nåt proffs här tills jag tar in den.

men om du åker dit så kan dom koppla in datorn och kolla varför larmet har utlöst wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
david_f_86
19 juni 2012 · 8 Inlägg

Christian S skrev:

david_f_86 skrev:

Koffestoffe skrev:
Lämna in på volvo är ett tips

Eller så kan jag ju vänta och se om det finns nåt proffs här tills jag tar in den.

men om du åker dit så kan dom koppla in datorn och kolla varför larmet har utlöst wink

Vet du typ vad Volvo tar för en felsökning?

david_f_86
19 juni 2012 · 8 Inlägg

Ahmedo91 skrev:
Jag hade samma problem ett tag, men det försvann av sig självt efter ca 2 - 3 veckor.
Och under natten så låste jag bilen via nyckeln och inte fjärrkontrollen (så att grannarna inte vaknar av larmet mitt på natten).

Ja det är nog larmlöst jag får köra på nätterna nu fram över.
Om jag inte vill få arga lappar på bilen från trötta grannar.

Brådhis * Voff voff *
19 juni 2012 · 10 279 Inlägg

Det vanligaste är nog att backup-batteriet i sirenen börjar bli dåligt...

Men enklast är att, som skrivits här, åka till Volvo och läsa ut larmorsaken. Det är ingen idé att byta saker på måfå...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
david_f_86
19 juni 2012 · 8 Inlägg

Brådhis skrev:
Det vanligaste är nog att backup-batteriet i sirenen börjar bli dåligt...

Men enklast är att, som skrivits här, åka till Volvo och läsa ut larmorsaken. Det är ingen idé att byta saker på måfå...

//Brådhis

Ja det har jag hört att det kan vara sirenens batteri som blir dåligt. Men du menar att när det händer så tjuvlarmar bilen? sen har jag hört att det kan vara bil-batteriet som har några år på nacken. Får väl ringa volvo idag då...

Brådhis * Voff voff *
19 juni 2012 · 10 279 Inlägg

david_f_86 skrev:

Brådhis skrev:
Det vanligaste är nog att backup-batteriet i sirenen börjar bli dåligt...

Men enklast är att, som skrivits här, åka till Volvo och läsa ut larmorsaken. Det är ingen idé att byta saker på måfå...

//Brådhis

Ja det har jag hört att det kan vara sirenens batteri som blir dåligt. Men du menar att när det händer så tjuvlarmar bilen? sen har jag hört att det kan vara bil-batteriet som har några år på nacken. Får väl ringa volvo idag då...

Nej, bilens batteri är knappast boven här. Så länge bilen klarar av att starta normalt på batteriet så är det inte det som orsakar detta!

Och ja, det är mycket vanligt att sirenens batteri börjar ge upp och då falsklarmar den (eftersom den tror att sirenen kopplas bort, mistänker jag).

Men som sagt, läs ut larmorsaken så slipper du köpa/byta nå´t i onödan.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
whityoustone
1 juni 2013 · 74 Inlägg

min glaskross sensor har börjat strula. sa han på bilia. han hade inte tid att byta den men han sa 3600 för jobbet höll på att döööö big_smile haha  men de e inte fixat än, fast de e skumt den strular mest efter tvättar å i regnigt väder. som nu för 15 minuter sedan så kom en skur å då gick larmet.
trött på att låsa med nyckel måste åtgärda. vad händer om det inte löste sig då han var säker på att det var den sensorn som utlöst !

Pappa, Fru, Barn, Volvo v40 FAS 2
Volvo xc90 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang