Fönster åker inte ända upp problem (mercedes cls)

compong
3 juni 2013 · 4 Inlägg

Hej, jag köpte mig en cls för ett par dagar sedan, allt fungerat utmärkt tills igår, när jag trycka på knappen för att "veva" ner rutan så lät det konstigt och skramligt, när jag sedan försöker få upp rutan till topp igen så åker den inte ända upp, den stannar ca 3-4cm innan....

Något som vet vad felet kan vara? Någon vajer som pajjat? Jag kan fortfarande få upp rutan ner och upp men inte högst upp...

caromania Forummoderator
3 juni 2013 · 9 296 Inlägg

Det kan vara något som någonstans tar emot och då signalerar det att någon riskerar att klämma sig? Det kan vara något ytterst lite, en knöglig gummilist t ex.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
3 juni 2013 · 10 388 Inlägg

Svårt att gissa, men det är inte alls omöjligt som caromania säger.

Min fars A6 betedde sig på samma vis när en vajer börjat "trassla upp" sig.

Så, spontant; ner med dörrsidan och ta en titt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juni 2013 · 17 470 Inlägg

Den har väl inga karmar? Går den upp när dörren är öppen? Lite halvvanligt att vajer och länkar ger sig på dessa.

EDIT: tänkte på CLK... Kan du "Hjälpa" rutan upp?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
3 juni 2013 · 9 296 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Den har väl inga karmar? Går den upp när dörren är öppen? Lite halvvanligt att vajer och länkar ger sig på dessa.

EDIT: tänkte på CLK... Kan du "Hjälpa" rutan upp?

Nej men den rör sig ju ändå i en list. Jag har liknande problem med min Rover ibland som inte heller har karmar, då är det någon gummilist som ligger lite lite fel.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
christians
3 juni 2013 · 15 Inlägg

Om kläm skyddet går i åker rutan ner några cm brukar vara vajer mekanismen på dessa
Åk till en mb verkstad beroende på årsmodell kanske det finns garanti eller goodwill att få.

Ingen Ford på denna gård.
BMW GT "530d GT" (2011)
compong
3 juni 2013 · 4 Inlägg

Tack för alla svar. Det kanske är en gummilist som sitter fel då? För grejen är att när jag köpte bilen så kändes det som listerna måste smörjas, för de låter inte bra när man drar ner rutorna, vad är det dem skall smörjas med? Och hur gör jag detta? Måste jag till en verkstad?

caromania Forummoderator
3 juni 2013 · 9 296 Inlägg

Att åka till en vrkstad och rådfråga är ju gratis, sedan är ju frågan om de är intresserade av att hjälpa till. Men som sagt, fråga. Vill du bara testa att smörja så använd glycerin.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang