Larm, Bmw 320i års.1999

cewee
24 juni 2013 · 349 Inlägg

Tjaba..

har problem med larmet på bilen, det går nämligen igång när bilen är låst utan anledning. Inte alltid men lite då och då, och eftersom det bara är en skit bil så orkar jag inte ens lägga ner energin på att försöka laga det så skulle behöva något råd hur man enklast kopplar bort det..   

Sitter en röd diod/lampa precis framför växelspaken som blinkar när larmet gått, kan man dra upp den och kanske klippa någon signal kabel som ger larmet en kyss o slå ut de kanske ? Försökt läsa fram något ur instruktionsböckerna men där står ingenting funktionsmässigt förutom hur man stänger av och sätter på larmet med hjälp av knappen på nyckeln..

Behövs mer info än detta får ni säga till
Bmw 320i touring 
1999 års
Original larm
Importerad från Tyskland

Lohan
24 juni 2013 · 113 Inlägg

Min har gjort detta med felet var att ja inte hade dragit igen dörren/bakluckan/huven riktigt samt kan de va nån katt som hoppar up på bilen smile

cewee
25 juni 2013 · 349 Inlägg

Lohan skrev:
Min har gjort detta med felet var att ja inte hade dragit igen dörren/bakluckan/huven riktigt samt kan de va nån katt som hoppar up på bilen smile

Inge glapp i någon av kontakterna, varken dörrarna eller huven hmm

Lohan
25 juni 2013 · 113 Inlägg

cewee skrev:

Lohan skrev:
Min har gjort detta med felet var att ja inte hade dragit igen dörren/bakluckan/huven riktigt samt kan de va nån katt som hoppar up på bilen smile

Inge glapp i någon av kontakterna, varken dörrarna eller huven hmm

prova lossa batteriet i 30 min se till att dörrarna är stängda när du lägger på batteriet igen kan funka

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang