200sx S13 bränner huvudsäkringen!

Pidmeister
20 juni 2013 · 163 Inlägg

Då var det dags igen...
Skulle precis starta bilen efter turbobytet. Jag kopplade ur tändspolarna och vred om (läste att man skulle göra det för att få olja till turbon innan man startade), den gick runt i typ 15 sekunder sen släppte jag nyckeln och allt dog. Gick bak för att kolla om det hänt något knas med batteriet och såg att huvudsäkringen var kaputt. Sprang och köpte nya på Mekonomen och satte i men den *****n small direkt...

Jag skulle tippa på att det kan vara startmotorn som är trasig? När man vrider om nyckeln så hör man hur startmotorn går runt i typ 0.5-1 sekund sen smäller säkringen. Hade tänkt försöka putta igång bilen imorgon och se om säkringen smäller då. Kan även kolla om kablarna till startmotorn sitter knas, men var fasen sitter startmotorn på en CA18DET?

Har kollat i båda "säkringslådorna" under huven och där finns inga trasiga säkringar vad jag kan se, har för mig att det finns en låda till men var sitter den?

Jag har inte lyckats hitta något konstigt än, någon som har något förlag på vad det kan vara?

Mvh,
Alexander

P.S Det är alltså en S13 med batteri flyttat till bakluckan.

I_am_lost1 system7
25 juni 2013 · 737 Inlägg

startmotorn sitter på växellådan som på alla andra bilar antingen sitter den på höger eller vänster sida om motorn, på s13 så sitter den på insugs-sidan, alltså (höger bil sida). samma gäller säkrings boxen sitter på samma ställe som på dom flesta bilarna, till vänster om kopplingen/i bilen alltså, boxarna du har hittat under huven är relä boxar tongue lycka till

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Nissan 200sx "s13" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang