Larm problem 850R -96

JimmyAndersson
11 april 2013 · 1 679 Inlägg

Hallå,
Har problem med mitt alarm på bilen, den går igång av sig själv.
Började för ca över 1,5 månad sen.
Jag trycker på knappen på dosan och det kan gå bara 30sek så kan alarmet gå igång.
Då larmar jag av och på så, kanske det kan gå 15min som det går igång igen, men oftast när jag trycker igång larmet så händer ingenting utan den bara larmar på som vanligt.
Det händer inte på nåt speciellt ställe, då det har hänt ett par ggr på jobbet, hemma och hos vänner.
Riktigt irriterande är det.

Har ingen aning vad som brukar vara kända fel när det kommer till alarmbiten på en volvo 850 -96.

Nån som har nå tips på vad man ska börja leta? Smörja eller kanske byta?
vad jag har förstått så brukar dessa alarmsaker vara rätt dyra att byta ut så vill man ju helst inte byta massa saker ionödan.
Såvitt jag vet så äre orginal alarm i bilen.

Säg till om jag varit otydlig på nåt sätt.

Volvo 244 "GLT" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
11 april 2013 · 6 359 Inlägg

På Coupén, så hade den som en dörr-kontakt under huven. Och den hade slitits ner med tiden, så när man rörde huven gick larmet direkt för att kontakten inte gick hela vägen ner längre.

Prova larma bilen, sen tryck på alla dörrar och huven osv och se ifall den reagerar.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
JimmyAndersson
11 april 2013 · 1 679 Inlägg

LeafBox skrev:
På Coupén, så hade den som en dörr-kontakt under huven. Och den hade slitits ner med tiden, så när man rörde huven gick larmet direkt för att kontakten inte gick hela vägen ner längre.

Prova larma bilen, sen tryck på alla dörrar och huven osv och se ifall den reagerar.

får testa, för det är ju som om den är superkänslig, enda jag prövat är att när det har börjat tjuta av sig själv är att öppna och stänga alla dörrar, huv och bagagelucka men det brukar inte hjälpa tongue
Undra vart det skulle kunna sitta på 850in då?
vid huvlåsen kanske?

Volvo 244 "GLT" (1988)
LeafBox Lat Perfektionist
11 april 2013 · 6 359 Inlägg

mm, man tyck det borde sitta där fram nånstan, min satt vid lyktan i princip

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
JimmyAndersson
11 april 2013 · 1 679 Inlägg

Får ta och se om man hittar nåt dylikt imorrn smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
240bns
11 april 2013 · 1 008 Inlägg

Huvkontakten är inbyggd i vänster huvlås,  prova att koppla isär kontaktstycket till den och se om den fortfarande vill larma.

JimmyAndersson
11 april 2013 · 1 679 Inlägg

240bns skrev:
Huvkontakten är inbyggd i vänster huvlås,  prova att koppla isär kontaktstycket till den och se om den fortfarande vill larma.

Vänster sida från föraren sett eller?

Volvo 244 "GLT" (1988)
Blyfot_Racing
11 april 2013 · 904 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

240bns skrev:
Huvkontakten är inbyggd i vänster huvlås,  prova att koppla isär kontaktstycket till den och se om den fortfarande vill larma.

Vänster sida från föraren sett eller?

Japp ser alltid från förarens sida :-)

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
JimmyAndersson
11 april 2013 · 1 679 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:

JimmyAndersson skrev:

240bns skrev:
Huvkontakten är inbyggd i vänster huvlås,  prova att koppla isär kontaktstycket till den och se om den fortfarande vill larma.

Vänster sida från föraren sett eller?

Japp ser alltid från förarens sida :-)

Om det skulle visas sig vara samma visa med kontaktstycker urkopplat äre bara att byta till nytt huvlås på ena sidan då?

Volvo 244 "GLT" (1988)
JimmyAndersson
27 juni 2013 · 1 679 Inlägg

Problemet verkar ha blivit fixat efter att jag smörjde kontakten vid huvlåset.

Volvo 244 "GLT" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang