Glapp ström

Buggsan Samlare
28 juni 2013 · 82 Inlägg

Sätter mina 2 kronor på att du av nån konstig anledning har dålig jord i dörren. Låter väldigt konstigt, men när dörren är öppen så hänger den hårdare i gångjärnet och har bra jord, men när du stänger den så blir det sämre. Borde inte påverka en liten diod, men ändå en rätt enkel grej att prova. Dra en tillfällig jordkabel till dörren för att utesluta problemet.

antond93
29 juni 2013 · 114 Inlägg

YeahBitch skrev:
Jag vet inte hur de ser ut på din bil med kabelgenomföringarna men på min så är det en kontakt man kan ta isär.
Om du har en sådan så kanske de är där problemet sitter.

Annars är de väl bara o dra en kabel till någon av de andra dioderna du kopplat så ska de ju fungera..

Aa det sitter en kontakt i genomföringen i dörren, men kunde varken se eller känna något glapp i denna.

antond93
29 juni 2013 · 114 Inlägg

Buggsan skrev:
Sätter mina 2 kronor på att du av nån konstig anledning har dålig jord i dörren. Låter väldigt konstigt, men när dörren är öppen så hänger den hårdare i gångjärnet och har bra jord, men när du stänger den så blir det sämre. Borde inte påverka en liten diod, men ändå en rätt enkel grej att prova. Dra en tillfällig jordkabel till dörren för att utesluta problemet.

Okej, jag ska kolla det smile

Du hade rätt, av någon konstig anledning så var det dålig jordning där. Tack för hjälpen smile

Senast redigerat av antond93 (29 juni 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang