Inlåst nyckel i Bmw E38

Barkvik Crime Village
6 juli 2013 · 111 Inlägg

Tjena! Har ett jävla problem, lyckades smälla igen bagageluckan med den enda nyckeln till bilen innanför.
BMW 740i E38 - 1995
Bilen är förövrigt låst och larmad.
Takluckan va öppen och lyckades lirka ner en tjock ståltråd och får grepp om dörrhandtaget, men vid fullt utdraget handtag så åker 'Pluppen' på dörrsidan bara ner igen, är väl nån bmw original grej för stöldskydd.

Så börjar nu överväga att ta en ruta, har hittat en billig sidoruta på en skrot men frågan är om jag ens kommer in i bagageluckan via kupén? Har aldrig kollat om jag har nån skidbag mellan sätena.
För om det går så kan jag nog lätt sträcka mig in i bagageluckan efter nyckeln. Men om det inte går så kommer bilen stå och tjuta, och batteriet sitter i bagageluckan.. smile

Någon som har råkat ut för samma sak?

Jävligt tacksam för tips!!!

Swedenrockers Living life on two wheels.....
6 juli 2013 · 835 Inlägg

Bilen är låst med hårdlås (Dead lock) och då går den ej att öppna från insidan heller vilket du märkt.
Det du kan testa med är att slå med handflatorna mot rutan ungefär som en bitch slap om du förstår.
Det kan göra så att rutan rör sig aldrig så lite nedåt för varje slag och upprepat så kan det bli tillräckligt för att ta sig in i kupén. Sedan får man koppla in sig på c-låset och styra det elektriskt.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
offfroad Män med stil kör dieselbil
6 juli 2013 · 595 Inlägg

peta på lås upp knappen i kypen?

be någon liten person å krypa in i bilen å fälla baksätet å hämta nyckeln ?

lirka upp låset?.., man kan öppna bilen med "nyckel" utifrån oavsett om den är larmad eller ej..

öppna huven och koppla in diagnosverktyg kanske man kan lås upp bilen med den.,

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Barkvik Crime Village
7 juli 2013 · 111 Inlägg

Tack för svaren men inget funkade så fick ta en sidoruta smile sen va de bara att fälla armstödet och rota sig in i bagageluckan! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang