Dra kabel för mätare in i kupen?? CTR-04

Agg1 Fotograf
27 juni 2013 · 227 Inlägg

Tjena! Har ett dilemma.. Har köpt två stycken mätare, en volt mätare samt en vattentemp.
Inga problem att lösa inkopplingen, men frågan är hur f'n jag ska få kablarna ut i motorrummet, hittar inte något ställe där jag kan få genom kablarna.. sad Någon som har en lösning? Vill inte plocka ner hela instrumentpanelen. tongue

Med vänliga hälsningar
August

smile

lillen94
30 juni 2013 · 241 Inlägg

borra nya hål smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
monno Elektriker
3 juli 2013 · 718 Inlägg

Du har ju antagligen en genomgång för befintliga kablar? Sök upp dessa och kolla om det inte finns utrymme att trycka igenom några kablar till. smile

Som att kasta vatten i sjön.
Agg1 Fotograf
3 juli 2013 · 227 Inlägg

Borra vill jag skippa sad jo jag har hittat var de andra kablarna går in. Men för att komma till dem på insidan måste jag typ plocka ner hela panelen sad

monno Elektriker
3 juli 2013 · 718 Inlägg

Om du kollar vid pedalstället då?

Nu kör jag ju Saab, men hur oika kan man ha gjort? Jag hade iaf en damask där för gasen tro ja de va. Där gick det att trycka igenom. Ståltråd, tejp, små händer och en del tålamod så gick det. smile

Att du får plocka ner en del av inredningen måste du nästan räkna med.

Och jag tycker också det låter onödigt att borra ett nytt hål.

Som att kasta vatten i sjön.
Agg1 Fotograf
3 juli 2013 · 227 Inlägg

monno skrev:
Om du kollar vid pedalstället då?

Nu kör jag ju Saab, men hur oika kan man ha gjort? Jag hade iaf en damask där för gasen tro ja de va. Där gick det att trycka igenom. Ståltråd, tejp, små händer och en del tålamod så gick det. smile

Att du får plocka ner en del av inredningen måste du nästan räkna med.

Och jag tycker också det låter onödigt att borra ett nytt hål.

får ta och kika på det! smile tack smile

lillen94
4 juli 2013 · 241 Inlägg

om du har kupevärmare i bilen kan du rycka den sladden och trycka igenom kablarna igenom det hålet kupevärmarsladen har. gjorde detta på en ford som verkade omöjlig att dra strömkabet till steget. va ju dubbla brandväggar

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
monno Elektriker
4 juli 2013 · 718 Inlägg

Varför ska man ta bort kupévärmar uttaget för? Ska han måsta göra samma byte till vintern då och montera bort mätarna?tongue

Nja sikta på runt pedalstället, då befinner du dig på "rätt" sida av bilen också. Om du inte ska ha mätarna på passagerar sidan?

Som att kasta vatten i sjön.
Agg1 Fotograf
4 juli 2013 · 227 Inlägg

Har kikat mer på det idag.. Haha ser dåligt ut sad nä jag tänkte ha d
På förar sidan såklart smile

Agg1 Fotograf
8 juli 2013 · 227 Inlägg

Har löst sig nu!  smile hittade en införing smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang