Bromsljus Ford Custom 300

Betty_Boop
22 juni 2013 · 5 Inlägg

Bromsljusen har slutat fungera, samtidigt... var ska jag börja leta felet, med tanke på att jag är tjej och har inga instruktionshandlingar så frågar jag här.... hjälp!!

Ford Custom 300 "Betty Boop" (1958)
fadret
22 juni 2013 · 1 125 Inlägg

Kolla om du har ström till bromsljuskontakten,har du inte det kan det vara en säkring,i annat fall är det kanske själva kontakten.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
22 juni 2013 · 14 041 Inlägg

Betty_Boop skrev:
Bromsljusen har slutat fungera, samtidigt... var ska jag börja leta felet, med tanke på att jag är tjej och har inga instruktionshandlingar så frågar jag här.... hjälp!!

Du har väl en bromsljuskontakt som kan sitta vid bromspedalen, den kan vara trasig. Kanske en säkring kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Betty_Boop
22 juni 2013 · 5 Inlägg

Ska gå ut o kolla! Tackar.

Ford Custom 300 "Betty Boop" (1958)
Kia-fia
24 juni 2013 · 113 Inlägg

Vi vill ju höra hur det gick också! smile Men hittar du inte felet, så kom till Haddingen på fredag så fixar vi det!

Volkswagen Caddy "Cool-Caddyn" (2014)
Jeep XJ "Gangstern" (1991)
Betty_Boop
9 juli 2013 · 5 Inlägg

Vi fick någorlunda till det, man får trampa två gånger så lyser det, så det är lite fix kvar, men det skiner iaf.... o bromsarna funkar vääääldigt bra, fick utmana dom ordentligt på vägen upp till Wheels i Ume, men det gick bra. cool

Ford Custom 300 "Betty Boop" (1958)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang