Min instrumentpanels vatten mätare och andra saker fungerar inte korrekt!

BMW_518
15 juli 2013 · 42 Inlägg

Hej!

Jag har en bmw 518 i från 90.
Nu till problemen! jag har haft problem med min vatten temperatur mätare inne i bilen för när jag startar bilen så är pilen på röda sidan och visar att motorn skulle vara överhettad men det kan den inte vara för den har kylarvatten som den ska ha så jag funderar är det en sensor eller är det vattentemperatur genom släpparen jag vet inte vad den heter?

Sen har jag problem med min varvtals mätare den fungerar inte, killen innan mig bytte växellåda till manuell och då sa han att varvtals mätaren inte fungerade för man behövde byta mätarhus som är för en manuell ? jag förstod ingenting måste man byta till det eller kan man löda lite så att den fungerar hur gör man? jag kan ganska mycket om el! men jag har aldrig rivit ner mätarhuset och jag vet inte hur man gör det.

och jag har även problem med min tankmätare tror jag annars så har jag hål i någon bränsleslang, men jag tankade bilen fullt med 80 liter och sen efter några timmar så såg man att man hade förlorat typ 40 liter och sen fortsatte det så tills jag inte hade någon bensin kvar och jag har inte använt bilen, jag har tittat  på mina bränsle rör och dem är helt sönderrostade men jag ser ingenstans där det kan ha läckt ifrån så jag blir fundersam jag tänkte byta alla slangar och rör för att vara på säkra sidan eller vet någon nån annanstan som felet kan ligga?
big_smileyikessmile

Tacksam för svar!big_smile

Senast redigerat av BMW_518 (15 juli 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang