Audi A4 B6 2004 någon med VAGCOM i linköping ??

toyotaextreme Linköping/Göteborg
21 juli 2013 · 27 Inlägg

någon med VAGCOM i linköping som kan hjälpa mig felsöka min audi airbag lampan lyser

Bmw 320ia
fax110
21 juli 2013 · 344 Inlägg

köp en billig vag-com kina kabel för några dollar sen laddar du hem VCDS lite (gratis vagcom som du kan felsöka med och se alla koder i "kod" form men beskrivningar är dolda) sen rensar du koderna,

har du råkat ut för problemet som mest drabbade B5 med koder som inte går radera så funkar denna till att radera
http://dx.com/p/vag-vw-audi-airbag-rese … ack-116390 (jag har själv provat)

och här har du drivrutiner som minskar risken för strul med kina kablar,

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Senast redigerat av fax110 (21 juli 2013)

toyotaextreme Linköping/Göteborg
22 juli 2013 · 27 Inlägg

OK! tack så myclet dock är bilen en 2004 B6 med 1.8t motorn om det är någon skillnad

Bmw 320ia
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Hur mycket brådis är det? Passerar nämligen eventuellt om 1½v

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ValP2k
22 juli 2013 · 1 122 Inlägg

skulle rekommendera dig att skaffa en maxscan ist

http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … AN-BUS.htm

Så du kan kolla fler framkoder framöver! Motorn/abs/airbag/climan/fyrkrafset och så vidare. har en likadan själv, nån krona mer men absolut värt d! nollaställa oljebyten osv

gasa nu foer faen!
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

ValP2k skrev:
skulle rekommendera dig att skaffa en maxscan ist

http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … AN-BUS.htm

Så du kan kolla fler framkoder framöver! Motorn/abs/airbag/climan/fyrkrafset och så vidare. har en likadan själv, nån krona mer men absolut värt d! nollaställa oljebyten osv

Dom pengarna köper du ju en begagnad riktig (VCDS) kabel för.

Nollställa vid oljebyten har man kunnat utan kablar sen...98 (vill jag ha för mig) på A4:orna

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ValP2k
22 juli 2013 · 1 122 Inlägg

fax110 skrev:
köp en billig vag-com kina kabel för några dollar sen laddar du hem VCDS lite (gratis vagcom som du kan felsöka med och se alla koder i "kod" form men beskrivningar är dolda) sen rensar du koderna,

har du råkat ut för problemet som mest drabbade B5 med koder som inte går radera så funkar denna till att radera
http://dx.com/p/vag-vw-audi-airbag-rese … ack-116390 (jag har själv provat)

och här har du drivrutiner som minskar risken för strul med kina kablar,

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Vad menar du med dolda beskrivningar?

it_mutt skrev:

ValP2k skrev:
skulle rekommendera dig att skaffa en maxscan ist

http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … AN-BUS.htm

Så du kan kolla fler framkoder framöver! Motorn/abs/airbag/climan/fyrkrafset och så vidare. har en likadan själv, nån krona mer men absolut värt d! nollaställa oljebyten osv

Dom pengarna köper du ju en begagnad riktig (VCDS) kabel för.

Nollställa vid oljebyten har man kunnat utan kablar sen...98 (vill jag ha för mig) på A4:orna

Ja nollställa oljebytena vet jag men var bara en beskrivning på vad den kunde göra.
Visste inte d så så enkelt med vcds att man bara behövde kabeln trodde man var tvungen köpa programvara. Men hur mkt kan man göra med det? Koda om nycklar osv? stänga av olycka system?

gasa nu foer faen!
it_mutt Avstängd
22 juli 2013 · 10 388 Inlägg

ValP2k skrev:

fax110 skrev:
köp en billig vag-com kina kabel för några dollar sen laddar du hem VCDS lite (gratis vagcom som du kan felsöka med och se alla koder i "kod" form men beskrivningar är dolda) sen rensar du koderna,

har du råkat ut för problemet som mest drabbade B5 med koder som inte går radera så funkar denna till att radera
http://dx.com/p/vag-vw-audi-airbag-rese … ack-116390 (jag har själv provat)

och här har du drivrutiner som minskar risken för strul med kina kablar,

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Vad menar du med dolda beskrivningar?

it_mutt skrev:

ValP2k skrev:
skulle rekommendera dig att skaffa en maxscan ist

http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildia … AN-BUS.htm

Så du kan kolla fler framkoder framöver! Motorn/abs/airbag/climan/fyrkrafset och så vidare. har en likadan själv, nån krona mer men absolut värt d! nollaställa oljebyten osv

Dom pengarna köper du ju en begagnad riktig (VCDS) kabel för.

Nollställa vid oljebyten har man kunnat utan kablar sen...98 (vill jag ha för mig) på A4:orna

Ja nollställa oljebytena vet jag men var bara en beskrivning på vad den kunde göra.
Visste inte d så så enkelt med vcds att man bara behövde kabeln trodde man var tvungen köpa programvara. Men hur mkt kan man göra med det? Koda om nycklar osv? stänga av olycka system?

I "liteversionen" (dvs gratisversionen) står inte felbeskrivningarna i loggen, utan bara "felkoden i nummerform" så får man själv kolla upp det.

Den dyraste "entusiastkabeln" (med programvara) springer på vag-com (inte sverige) lös på strax över $300, men det är ju då en äkta kabel och äkta programvara. Ett problem med många piratkablar är att de helt enkelt inte fungerar med "nyare" programvaror (även om man registrerar det).

Nyckelkodning ex.vis går väl, åtminstone på vissa bilar, men är "omständligt". Huruvida man kan stänga av system vet jag inte. Men jag vet att man ex.vis på "äldre" kärror kan deaktivera passagerarairbagen (efter man monterat motstånd, om man nu inte har med "nyckelavstängning") så, ja jo.

Så för egen del (mycket då det nästan bara rullar Audis inom familjen) skulle jag föredra en kabel och vagcom 7 dagar i veckan. Eller då något "ordentligt" "multibilsystem" framför en dosa. Men, ska vi prata "multibilsystem" så pratar vi ju helt plötsligt ordentliga pengar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ValP2k
22 juli 2013 · 1 122 Inlägg

it_mutt skrev:

ValP2k skrev:

fax110 skrev:
köp en billig vag-com kina kabel för några dollar sen laddar du hem VCDS lite (gratis vagcom som du kan felsöka med och se alla koder i "kod" form men beskrivningar är dolda) sen rensar du koderna,

har du råkat ut för problemet som mest drabbade B5 med koder som inte går radera så funkar denna till att radera
http://dx.com/p/vag-vw-audi-airbag-rese … ack-116390 (jag har själv provat)

och här har du drivrutiner som minskar risken för strul med kina kablar,

http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Vad menar du med dolda beskrivningar?

it_mutt skrev:

Dom pengarna köper du ju en begagnad riktig (VCDS) kabel för.

Nollställa vid oljebyten har man kunnat utan kablar sen...98 (vill jag ha för mig) på A4:orna

Ja nollställa oljebytena vet jag men var bara en beskrivning på vad den kunde göra.
Visste inte d så så enkelt med vcds att man bara behövde kabeln trodde man var tvungen köpa programvara. Men hur mkt kan man göra med det? Koda om nycklar osv? stänga av olycka system?

I "liteversionen" (dvs gratisversionen) står inte felbeskrivningarna i loggen, utan bara "felkoden i nummerform" så får man själv kolla upp det.

Den dyraste "entusiastkabeln" (med programvara) springer på vag-com (inte sverige) lös på strax över $300, men det är ju då en äkta kabel och äkta programvara. Ett problem med många piratkablar är att de helt enkelt inte fungerar med "nyare" programvaror (även om man registrerar det).

Nyckelkodning ex.vis går väl, åtminstone på vissa bilar, men är "omständligt". Huruvida man kan stänga av system vet jag inte. Men jag vet att man ex.vis på "äldre" kärror kan deaktivera passagerarairbagen (efter man monterat motstånd, om man nu inte har med "nyckelavstängning") så, ja jo.

Så för egen del (mycket då det nästan bara rullar Audis inom familjen) skulle jag föredra en kabel och vagcom 7 dagar i veckan. Eller då något "ordentligt" "multibilsystem" framför en dosa. Men, ska vi prata "multibilsystem" så pratar vi ju helt plötsligt ordentliga pengar.

Det var ju verkligen intressant ska kolla upp detta noggranare då även vi bara kör vw inom familjen

gasa nu foer faen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang