Volvo 740 trippel mätare

Golf2_90
23 juli 2013 · 58 Inlägg

för ett tag sen körde jag för att tanka, och när jag stannat nollställde man mätaren.
Sen dess har ingen av trippel mätarna fungerat? glapp eller söndrig?
tog loss instrument panelen idag men ser inget uppenbart fel

Henkix
23 juli 2013 · 6 737 Inlägg

testa o tryck på den där nollningsknappen flera gånger den kanske hängt sej. annars e de la enklast att åka till skroten o köpa ett nytt mätarhus eller om man öppnar upp mätarhuset o bara byter hastighetsmätaren tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Golf2_90
23 juli 2013 · 58 Inlägg

Henkix skrev:
testa o tryck på den där nollningsknappen flera gånger den kanske hängt sej. annars e de la enklast att åka till skroten o köpa ett nytt mätarhus eller om man öppnar upp mätarhuset o bara byter hastighetsmätaren tongue

Ja har tryckt många gånger men sten död.  Har faktiskt glappat lite på hastighets mätaren förrut och tankmätarn e knäpp med. e de lönt o byta innan man vet felet ?

Senast redigerat av Golf2_90 (23 juli 2013)

Henkix
23 juli 2013 · 6 737 Inlägg

Golf2_90 skrev:

Henkix skrev:
testa o tryck på den där nollningsknappen flera gånger den kanske hängt sej. annars e de la enklast att åka till skroten o köpa ett nytt mätarhus eller om man öppnar upp mätarhuset o bara byter hastighetsmätaren tongue

Ja har tryckt många gånger men sten död.  Har faktiskt glappat lite på hastighets mätaren förrut och tankmätarn e knäpp med. e de lönt o byta innan man vet felet ?

ja felet lär ju ligga i själva hastighetsmätaren

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang