Batterilampan börjar lysa. Audi A4 avant 02

EliCash
3 augusti 2013 · 21 Inlägg

Är på bilsemester i Norge och har haft kylbox med batterivakt och två mobiler på laddning nästan hela tiden.
Igår började batterilampan lysa så drog ur allting. Nästa gång jag startade bilen lös den inte men när jag stoppade i laddaren så började den lysa igen.

Vad tror ni är felet?
Måste jag byta generator?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 augusti 2013 · 14 039 Inlägg

EliCash skrev:
Är på bilsemester i Norge och har haft kylbox med batterivakt och två mobiler på laddning nästan hela tiden.
Igår började batterilampan lysa så drog ur allting. Nästa gång jag startade bilen lös den inte men när jag stoppade i laddaren så började den lysa igen.

Vad tror ni är felet?
Måste jag byta generator?

Sätt på fläkten på högsta fart och sätt bakrutevärmaren och se om samma sak händer för dessa två är stora elförbrukare. Började laddningslampan lysa av att du bara stoppa in telefonladdaren den andra gången? Det verkar ju som generatorfel eller ett kortslutet batteri.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
EliCash
3 augusti 2013 · 21 Inlägg

Det ska jag prova. Ja, bara telefonladdaren. Har jag belastat för mycket med all elektronik?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 augusti 2013 · 14 039 Inlägg

EliCash skrev:
Det ska jag prova. Ja, bara telefonladdaren. Har jag belastat för mycket med all elektronik?

Jag vet ju inte hur mycket kylboxen drar men om du kört länge med den utan att ha motorn igång kan det ju slita rätt mycket på batteriet. Telefonladdare drar knappt märkbart med ström, jag har haft telefonladdare eller handdator ikopplade under natten i jobbilen men inte händer det något. Näe, kolla boxen plus det andra som jag skrev om.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang