Besiktiga bilen med olika halvljuslampor

Nordik
15 augusti 2013 · 2 Inlägg

Jag bytte en halvljus lampa på min Volkswagen golf iv idag lampan jag bytte till är tydligen en halogen lampa och den är en aning vitare än den andra halv ljus lampan ( mer gult ljus) jag har på bilen. Har de några problem med det på besiktningen?

Jag orkar inte byta den andra lampan alldeles för trångt och jobbigt.

MammDiin
15 augusti 2013 · 2 019 Inlägg

Nordik skrev:
Jag bytte en halvljus lampa på min Volkswagen golf iv idag lampan jag bytte till är tydligen en halogen lampa och den är en aning vitare än den andra halv ljus lampan ( mer gult ljus) jag har på bilen. Har de några problem med det på besiktningen?

Jag orkar inte byta den andra lampan alldeles för trångt och jobbigt.

Ska inte vara några problem.

Bytte du den för att den gått sönder eller? I så fall så går troligen den andra sönder snart också, så kan löna sig att byta den innan besiktningen också.

Nordik
15 augusti 2013 · 2 Inlägg

Den andra lampan har hållt säkert ett halvår efter lampan jag bytte gick sönder, bara hoppas den inte går innan jag besiktigar den annars kan jag ju vänta ett år till nästa besiktning oh byta andra lampan:)

Byta lampan på höger sida på min bil verkar så besvärligt, det var enkelt när jag kunde ta bort batteriet på vänster sidan för och komma åt, jag har rätt stora händer hehe....

kiorf
17 augusti 2013 · 199 Inlägg

är det olika färg på halvljuset så får du en anmärkning för det. har själv varit med om det.

crescentcompact
17 augusti 2013 · 280 Inlägg

Lyset framåt på en bil får ju vara gult eller vitt, vet dock inte om man får ha en gul och en vit. Men i detta fallet så fattar jag det som att våda är vita bara att den ena är ny och lite fräschare sken i.

/Fredrik

ValP2k
17 augusti 2013 · 1 122 Inlägg

vet d är jävligt byta på golfen speciellt på min med v6. lättast är ta lös fronten på ca 12 skruvar 5-10min

gasa nu foer faen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang