Problem med Cargard 950S

D4AWD
2 september 2013 · 177 Inlägg

Hej!

Har nyligen skaffat mig en Golf GTI 1999 med ett Cargard 950S monterat. Bilen stod strömlös när jag köpte den (fick kabla igång den) så brydde mig inte särskilt mycket om larmet då. Men jag skulle vilja ha igång det för att fjärrstyra centrallåset.

När batteriet var fullt försökte jag koda in fjärrkontrollerna utan framgång. Drog av och på tändning 5 ggr och lysdioden började blinka som den ska men reagerade inte på någon av fjärrkontrollerna. Så jag antog att de var kassa då det inte lät något när jag tryckte på knapparna (inte efter batteribyte heller).

Nu har jag skaffat två till fjärrkontroller (en ny och en fungerande begagnad) men nu av någon anledning kommer jag inte in i "kodläget" där lysdioden blinkar osv. Har provat att låta bilen stå strömlös, koppla ur och in hela larmdosan och koppla bort stereon som jag installerat om det skulle vara någon skillnad. Men inget hjälper.

Någon som har några tips? När tändningen är av så lyser den vänstra lysdioden (vänstra inne i bilen) och den högra blinkar till en gång var femte sekund.

Jag har funderat på att riva ut skiten och köpa ett kit på ebay för att fjärrstyra centrallåset, men nu när det ändå sitter där vill jag gärna få igång det.

MVH Linus

Ulf_W bilder.ulfw.se
2 september 2013 · 1 103 Inlägg

Se till så att innerbelysningen är avstängd, har för mig att fördröjningen brukar fucka upp kodläget eftersom larmet då tror att nån dörr är öppen. Måste vara stängda när du kodar...

Senast redigerat av Ulf_W (2 september 2013)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
D4AWD
2 september 2013 · 177 Inlägg

Hej igen!

Fick ordning på det! Tänkte att jag skriver lite här så kanske det kan underlätta om någon annan har problem. Lysdioderna slutade inte lysa så jag provade att öppna huven. Då blinkade den högra lysdioden två ggr var femte sekund (precis som den ska enligt instruktionen). Men när jag stängde huven så slocknade alla lysdioder.

Så jag satte mig i bilen och väntade tills innebelysningen slocknade och slog av och på tändningen 5 ggr och nu funkade det! Jag har ingen aning om varför haha men kanske det var glapp i huven?

MVH Linus

Senast redigerat av Zeecor (2 september 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang