Bmw 323i coupe problem med förardörrens fönster

lindahll
11 april 2011 · 46 Inlägg

Först förlåt om detta är fel avdelning på forumet och jag ber en Mod att flytta om det skulle vara så.

Okej då är det så att under en längre tid har jag haft problem med fönstret på förarsidan.

Är en bmw 323i coupe jag har så fönstret åker ju ner 1-2 cm när man öppnar dörren som alla vet.
Ibland när jag åker i gupp så kan fönstret hoppa till så de åker ner dom centimeterna.

Det började med att det var lite klappt i själva knappen som vevar ner rutan så de var segt att få ner den. Men efter ett tag la det av och då började dörren krångla som jag beskrev förut.

Nu till min fråga lite. Antar någon sladd är lös/dåligt inkopplade. Men vet inte riktig vart jag ska leta. Finns ju tusen med sladdar bakom dörren. Men det kanske inte ens är där jag ska kolla?

Iaf all hjälp uppskattas så ska jag ta och kolla lite mer själv imorn när jag slutat för dagen.

Anderssonz
11 april 2011 · 52 Inlägg

Tror du behöver justera givaren som sitter i B stolpen den prylen som låser fast dörren när du stänger den lossa de 2 skruvarna tror det är torx lossa bara så att du kan flytta ut den lite så ska det nog funka sen om inte så får du nog byta den

lindahll
11 april 2011 · 46 Inlägg

Anderssonz skrev:
Tror du behöver justera givaren som sitter i B stolpen den prylen som låser fast dörren när du stänger den lossa de 2 skruvarna tror det är torx lossa bara så att du kan flytta ut den lite så ska det nog funka sen om inte så får du nog byta den

Okej hjälper det bara mot att den åker ner av sig själv i guppen eller borde fönstret funka att veva ner då med?

Anderssonz
12 april 2011 · 52 Inlägg

det sitter en givare i hållaren som kan bli sliten det är den som sköter signalen om att rutan ska upp eller ner när du öppnar respektive stänger dörren du ser vad jag menar när du kollar på hållaren

soo
7 september 2013 · 1 Inlägg

Lånar tråden lite då jag har samma problem, men förstår inte riktigt vart denna givare sitter, dock åker inte min ruta på passagerar dörren upp och "stänger" som den ska så när man uppnår ca 100 KM/h så börjar rutan "fladdra" lite och det låter ju ganska jobbigt och klart man vill ha tät! all hjälp uppskattas!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang