Abs ESP lampa lyser efter städning!

Simonaa
8 september 2013 · 6 Inlägg

Men då var det krångel nu igen.....
Städade bilen idag, drog fram säten å grejer. Nu när jag startade bilen lyste både ABS och ESP.
Stängde av bilen och helt plötsligt lös ingenting. 3 gången jag starta lyste bara ABS-lampan. Jag är okunnig inom det här och tänkte höra om någon här har något tips!?
Nya bromsar runt om byttes för ca. 1 år sen.
Kan tillägga att det är en Audi A3 -02

MikkoHansen
8 september 2013 · 265 Inlägg

Har du varit ute och kört över 30km/h o kollat så att dem slocknat.. tyvärr så är de så att dessa enheter är kassa.. kan hända bara sådär.. har ev en enhet hemma beroende på vilket slutnummer du har på boxen.

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 september 2013 · 17 469 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Har du varit ute och kört över 30km/h o kollat så att dem slocknat.. tyvärr så är de så att dessa enheter är kassa.. kan hända bara sådär.. har ev en enhet hemma beroende på vilket slutnummer du har på boxen.

Sitter inte boxen under förarsätet?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Simonaa
8 september 2013 · 6 Inlägg

MikkoHansen skrev:
Har du varit ute och kört över 30km/h o kollat så att dem slocknat.. tyvärr så är de så att dessa enheter är kassa.. kan hända bara sådär.. har ev en enhet hemma beroende på vilket slutnummer du har på boxen.

Nä dom slocknade inte sen när jag körde sad

Simonaa
8 september 2013 · 6 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

MikkoHansen skrev:
Har du varit ute och kört över 30km/h o kollat så att dem slocknat.. tyvärr så är de så att dessa enheter är kassa.. kan hända bara sådär.. har ev en enhet hemma beroende på vilket slutnummer du har på boxen.

Sitter inte boxen under förarsätet?

Det kanske den gör? Som sagt, jag har verkligen 0 koll. Men kanske hände något där när jag dammsög alltså. Lämnat in bilen ikväll för lackering så får kika på det när den är klar. Tack för tipset!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang