Vikinglarm eller nått annat bra larm, hur svårt?

paketerad
16 september 2013 · 223 Inlägg

hej hur svårt är det att installera ett larm till min bil har haft en 20 års gammal carguard som brunnit, och vill ha ett lite bättre.

tänkte då detta
har fått riktigt fint i test och kan lätt jämföras med ett för 2 tusen


ja har en 740 som är riktigt fin och vill bevara den.

hur svårt är det att installera detta
http://www.vikinglarm.se/billarm/1-vags … g/c2/p246/

vi kan snabbt ta bort centrallås, start med nyckel, el fönster hissar, startspärr

går det att inaktivera detta och då borde det väl inte vara så svårt.?

nån som haft liknande?

KolGruvan
17 september 2013 · 1 450 Inlägg

Sånt har ja , Funkar skit bra,  tar en hel kväll i garaget att koppla in det men inte så värst avancerat

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Brådhis * Voff voff *
17 september 2013 · 10 277 Inlägg

Har också SPY-larm (som Vikinglarm säljer), men till min fyrhjuling och följande är värt att notera:

* Jag blir TOKIG på att den alltid ska påminna om att jag inte larmat på 10 sekunder efter jag slår av tändningen. Hinner knappt kliva av...

* Smidigt att koppla in. Elschema som faktiskt är helt okej medföljer.

* Plastiga fjärrkontroller. Tveksam hållbarhet på knapparna.

* Extremt bra räckvidd! Kan larma av och på hemma (och fjärrarna piper och vibrerar om larmet går!) trots att det är hus i vägen mellan garage och hemmet.

Så sammanfattningsvis kan man säga att för dom pengarna är det ett vettigt larm med vissa småsaker som skulle kunna förbättras.

Jag köpte dock mitt på Ebay till ett helt annat pris än vad Vikinglarm begär. Nackdelen då är förstås garantiärenden, så det är en smaksak.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
paketerad
17 september 2013 · 223 Inlägg

kalas då blir det nog ett sånt smile

tack för lite info

paketerad
17 september 2013 · 223 Inlägg

men om man skiter i och kopplar in central lås, och startspärr, o det där som jag inte har på bilen. blir det fel i hela larmet då eftersom allt måste kopplas in?

Senast redigerat av toorop (17 september 2013)

KolGruvan
17 september 2013 · 1 450 Inlägg

toorop skrev:
men om man skiter i och kopplar in central lås, och startspärr, o det där som jag inte har på bilen. blir det fel i hela larmet då eftersom allt måste kopplas in?

Ja kopplade aldrig in start spärr på mitt larm och det fungerar för mig iallafall

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang