Automatisk ljus nivå eller vad de heter :)

TeamBerget_Jocke TeamBerget
13 september 2013 · 35 Inlägg

Hej, har en volvo xc70 -04 o på den är de ju xenon halvljus original, å då sitter de ju en sån där nivå grej som ställer in lyset så de inte ska blända. De är bara de att min har blivit helt cp, den flyttar sig hela tiden även när bilen står parkerad med motor på. O när man kör så ställer den ner sig skit lågt så man ser typ bara 1 meter framför bilen. Så min fråga är...dels vad heter den "grejen" på riktigt o vad kan vara fel med den? någon som varit med om samma? tips?

tack på förhand big_smile

Din Dröm Min Verklighet
Toyota Rav4 "RAVEN" (2004)
ottorb
14 september 2013 · 320 Inlägg

Den heter ljusviddreglering och sitter om jag minns rätt vid vänster bakhjulet, du får kolla att den har inte gått sönder . Under baksätet på vä sidan är kopplat till en drå kontaktstycke. isf om allting är ok får du åka till en verkstad och kalibrera de
MVH
Otto

ottorb
14 september 2013 · 320 Inlägg

förresten , har du läst av felkoderna? vad säger dem?

blink_pj
17 september 2013 · 477 Inlägg

bör sitta en fram med. troligen på vänster sida

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Brådhis * Voff voff *
17 september 2013 · 10 279 Inlägg

blink_pj skrev:
bör sitta en fram med. troligen på vänster sida

Nix, bara vänster bak på dessa.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
17 september 2013 · 10 279 Inlägg

TeamBerget_Jocke skrev:
Hej, har en volvo xc70 -04 o på den är de ju xenon halvljus original, å då sitter de ju en sån där nivå grej som ställer in lyset så de inte ska blända. De är bara de att min har blivit helt cp, den flyttar sig hela tiden även när bilen står parkerad med motor på. O när man kör så ställer den ner sig skit lågt så man ser typ bara 1 meter framför bilen. Så min fråga är...dels vad heter den "grejen" på riktigt o vad kan vara fel med den? någon som varit med om samma? tips?

tack på förhand big_smile

Kolla felkoder, men det är sannolikt nivågivaren till xenonet som gett upp.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
blink_pj
18 september 2013 · 477 Inlägg

Brådhis skrev:
Nix, bara vänster bak på dessa.

//Brådhis

Humm ok. trodde de alltid var två på xenonljus smile

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang