Volvo 850 startar inte.

Drago
18 september 2013 · 6 Inlägg

Jag har en volvo 850 95.
Jag hade cargard 960 larm men den slutade att fungera. Den gjorde att man inte kom in i bilen längre.
Så jag bytte till volvo guard (originallarm) den fungerar perfekt. 3 dagar sen så låste jag upp bilen och skulle starta den och märker att startspärren sitter i. Larmet skickar inge ström till startmotorn (cargard 960 gjorde samma sak. Löste det med att bygla)
Men denna gång funkar det inte att bygling via detta larm. Jag har testat och tagit ur larmet (funkar inte att starta bilen) Jag har testat och bygla där relät/larmet ska vara(funkar inte att starta bilen)
Jag har testat att sätta tillbaka gamla larmet som funkade att bygla igenom (funkar inte att starta bilen).

Sen fick jag tips om att man kan komma ur startspärren via immobilizer boxen som ska ligga under ratten. Jag har letat överallt under ratten. men jag hittar bara sladdar och centralen med relän.
Vart finns den där immobilizer boxen i min volvo 850 -95?

Jag har sökt via Google & här i 2 dagar nu och har inte hittat någon lösning. Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

240bns
18 september 2013 · 1 008 Inlägg

Har du både larm OCH immobilser ?
Immo = pinne på nyckelknippan som man kör in i en mottagare med lysdiod i instrumentbrädan

Drago
18 september 2013 · 6 Inlägg

Jag har bara en vanlig bilnyckel och ingen pinne på nyckelknippan.
Det Var en som tipsade om immobilser och då har jag bara letat efter den.

Då kvarstår problemet, hur jag ska få igång min bil?

Startmotorn är det inget fel på eftersom larmet har strypt strömmen till den. Så när jag vrider om nyckeln så händer det ingenting.

Brådhis * Voff voff *
19 september 2013 · 10 276 Inlägg

Om nu felet uppstår med båda larmen skulle jag nog leta efter felet nå´n annanstans så att säga. Är det en automat? Om ja, hur mår t.ex. växellägesgivaren?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Drago
19 september 2013 · 6 Inlägg

När carcard strulade så var det i maj och då var det samma sak. Jag beställde nytt larm så vips så startade bilen och allt var felfritt. Jag tills nu.
Känns värdelöst att man måste köpa nytt larm varje gång.
Ända är att cargard funkade inte dosorna alls, allt var dött, man fick bryta sig in i bilen. Medan volvo guard går det att låsa upp bilen med men inte starta.

Båda larmen gör att man inte kan starta bilen när man vrider om nyckeln, allt är strömlöst.
Vart ska man söka för hitta felet på bilen?

Detta är en manuell växlad bil.  VOLVO 854-512 S 2,5

Brådhis * Voff voff *
19 september 2013 · 10 276 Inlägg

Drago skrev:
När carcard strulade så var det i maj och då var det samma sak. Jag beställde nytt larm så vips så startade bilen och allt var felfritt. Jag tills nu.
Känns värdelöst att man måste köpa nytt larm varje gång.
Ända är att cargard funkade inte dosorna alls, allt var dött, man fick bryta sig in i bilen. Medan volvo guard går det att låsa upp bilen med men inte starta.

Båda larmen gör att man inte kan starta bilen när man vrider om nyckeln, allt är strömlöst.
Vart ska man söka för hitta felet på bilen?

Detta är en manuell växlad bil.  VOLVO 854-512 S 2,5

"Allt är strömlöst"? Larmet bryter ju bara startmotorn... Jag tror fortfarande inte ditt fel ligger i larmet.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Drago
19 september 2013 · 6 Inlägg

Jag menar allt när man ska starta bilen. Alltså all el funkar alla lampor m.m. men när man ska starta med nyckel och den är vriden i start läge det är där strömmen är strypt. För det händer inget.

Någon som vet hur man ska få ström till startmotorn eller hur man ska få ström så man kan starta bilen igen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang