Audi 100 C4 2,3E med blinkande lamor och ryckade motor

Uddemar
21 september 2013 · 18 Inlägg

Tjenare tänkte kolla om någon vet vad felet på min Audi är. Bilens lampor blinkar både inne i bilen och ute och i sammanband med detta blinkade så rycker motorn asså tappar efter när lyset är sol det ska vara och går jätte bra när lyset inte är som det ska vara :p

Runn WS7 Avstängd
22 september 2013 · 1 031 Inlägg

Kolla batteripolerna.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
patrikke
22 september 2013 · 1 749 Inlägg

Kolla även jorden mellan batteri och kaross

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
valle22 Smidd i rostigt stål
22 september 2013 · 933 Inlägg

Kontrollera batteriet, hur gammalt är det? Om jag inte har fel för mig är 5cyl lika känslig för batteriet som V6:orna

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Uddemar
23 september 2013 · 18 Inlägg

Har bytt batteri och problemet är kvar!!

Uddemar
23 september 2013 · 18 Inlägg

Har kollat all jord ocksåsmile

Drönirettab
23 september 2013 · 21 761 Inlägg

Kolla upp båda batterikablarna noggrannt, ta loss dem från batteripolerna och rengör från eventuell oxid/ärg. Är kablarna fastpressade inuti polskorna så får du kika hur det ser ut inuti, kan vara en massa ärg och avbrutna kardeler som gör att det blir dålig kontakt. Är det på det viset så byter du ut dem. smile

Du kan ju låta motorn gå på tomgång och vicka/bryt försiktigt på kablarna för att se om bilen beter sig likadant som när du kör.

Uddemar
24 september 2013 · 18 Inlägg

Okej tack för tipset ska testa detta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang