Sno ström från slutsteg/kondensator

JohanzN
25 september 2013 · 56 Inlägg

Tjena,




Jag har precis inköpt en backkamera till min mazda, grejjen är den att den behöver ström. Då tänkte jag om det går att "sno" från slutsteget,kondensatorn som redan har ström där bak.. Går det att köpa någon säkringshållare på biltema och säkra av backkameran ? Någon som tror det funkar eller som har en annan lösning på problemet ?



// Matte

Swedenrockers Living life on two wheels.....
25 september 2013 · 835 Inlägg

Det går alldeles utmärkt, säkra av i omedelbar närhet till inkopplingspunkten bara.

JohanzN skrev:
Tjena,




Jag har precis inköpt en backkamera till min mazda, grejjen är den att den behöver ström. Då tänkte jag om det går att "sno" från slutsteget,kondensatorn som redan har ström där bak.. Går det att köpa någon säkringshållare på biltema och säkra av backkameran ? Någon som tror det funkar eller som har en annan lösning på problemet ?



// Matte

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
JohanzN
27 september 2013 · 56 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Det går alldeles utmärkt, säkra av i omedelbar närhet till inkopplingspunkten bara.

JohanzN skrev:
Tjena,




Jag har precis inköpt en backkamera till min mazda, grejjen är den att den behöver ström. Då tänkte jag om det går att "sno" från slutsteget,kondensatorn som redan har ström där bak.. Går det att köpa någon säkringshållare på biltema och säkra av backkameran ? Någon som tror det funkar eller som har en annan lösning på problemet ?



// Matte

tack för hjälpen!

LeonST Soppgubbe
27 september 2013 · 900 Inlägg

JohanzN skrev:

Swedenrockers skrev:
Det går alldeles utmärkt, säkra av i omedelbar närhet till inkopplingspunkten bara.

JohanzN skrev:
Tjena,




Jag har precis inköpt en backkamera till min mazda, grejjen är den att den behöver ström. Då tänkte jag om det går att "sno" från slutsteget,kondensatorn som redan har ström där bak.. Går det att köpa någon säkringshållare på biltema och säkra av backkameran ? Någon som tror det funkar eller som har en annan lösning på problemet ?



// Matte

tack för hjälpen!

Koppla den på backljuset smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster
Volvo V50 D2 "Summum" (2011)
Volvo S60 "Pappas" (2016)
JohanzN
27 september 2013 · 56 Inlägg

V70Drive skrev:

JohanzN skrev:

Swedenrockers skrev:
Det går alldeles utmärkt, säkra av i omedelbar närhet till inkopplingspunkten bara.

tack för hjälpen!

Koppla den på backljuset smile

Då har man ju inte möjlighet att kunna slå på den när man vill.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang