Abs Tracs s70 2.5 T 98

fisken593
29 september 2013 · 28 Inlägg

Tjena, hade problemet att mina abs och tracs lampor lyste lite när dom ville så jag lämnade in min styrenhet för omlödning. Satte tillbaka den och allt verkade funka. Men nu har jag fått ett nytt problem.

När jag gasar till lite snabbt och kommer över cirka 50 km/h så tänds abs och tracs. Jag kan enkelt släcka dom genom att stänga av och på bilen men fenomenet återstår när jag gasar till igen. Jag kan tillägga att tripmätare och hastighetsmätare inte funkar från start utan när jag kommer över cirka 15-20 km/h hoppar det igång.

Har börjat fundera lite och det slog mig att det kan nog vara abs givare eller kransar som spökar i och med att hastighetsmätare och tripmätare hoppar igång försent. Det är iaf det enda jag kan komma på.

Har ni på garaget några fler idéer? smile

Mvh

BMW 335d (2008)
SLG
29 september 2013 · 498 Inlägg

Hade likadant problem på min gamla s70 när jag typ drog på samt att hjulen började spinna så tändes ABS och Tracs lampan. Då var det en ABS krans som sprucken. Så mitt tips är att se över ABS kransarna kanske räcker att putsa till dom men oftast är dom helt kassa.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
fisken593
29 september 2013 · 28 Inlägg

SLG skrev:
Hade likadant problem på min gamla s70 när jag typ drog på samt att hjulen började spinna så tändes ABS och Tracs lampan. Då var det en ABS krans som sprucken. Så mitt tips är att se över ABS kransarna kanske räcker att putsa till dom men oftast är dom helt kassa.

Okej, tack så mycket för svaret. Ska se över detta. Återkommer med svar smile

BMW 335d (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang