Mercedes w210 270cdi -03, går inte att vrida nyckel

Simmeey
15 juli 2013 · 15 Inlägg

Som sagt, MB w210 270cdi -03, Nyckeln går inte att vrida, endast trycka in. Tidigare idag var jag ut när jag städade den inuti, då funkade allt klockrent, senare när jag ska röra mig utåt så går det inte att vrida på nyckeln, inte ett smack händer, bara rattlåset som går ur när nyckeln sätts i. Har slitit i ratten som ett tok och hållt på försöka få vrid på den satan. Nån som har nån aning om va det kan handla om? Batteriet börjar bli dåligt, tänkte om det har med det att göra, eller ska jag rent av elda upp den?

blahahahamuewh
hangman
15 juli 2013 · 2 174 Inlägg

mardröm på dom där....har du ingen reservnyckel? Prova byt batteri i nyckeln först, hjälper det inte byt batteri i bilen, Dock ska den släppa även om det typ är tomt på batteri, hade samma problem med min merca det var ena nyckeln som var trasig, 1500 kr så löste det sig med en ny.

Simmeey
15 juli 2013 · 15 Inlägg

hangman skrev:
mardröm på dom där....har du ingen reservnyckel? Prova byt batteri i nyckeln först, hjälper det inte byt batteri i bilen, Dock ska den släppa även om det typ är tomt på batteri, hade samma problem med min merca det var ena nyckeln som var trasig, 1500 kr så löste det sig med en ny.

Hmm, nä jag har tyvärr bara en nyckel, jag ska prova det du sagt :p tack för svar :-)

blahahahamuewh
hangman
15 juli 2013 · 2 174 Inlägg

Simmeey skrev:

hangman skrev:
mardröm på dom där....har du ingen reservnyckel? Prova byt batteri i nyckeln först, hjälper det inte byt batteri i bilen, Dock ska den släppa även om det typ är tomt på batteri, hade samma problem med min merca det var ena nyckeln som var trasig, 1500 kr så löste det sig med en ny.

Hmm, nä jag har tyvärr bara en nyckel, jag ska prova det du sagt :p tack för svar :-)

på mammas gubbes åkte han på byta rattstång för 38k, dock en cheva  sts nyare modell men fy fan gått 5000 mil sitter inbyggda givare till automatiska styrlåset som inte går byta, gött när det funkar men fy fan när det börjar strula!

Hoonas Dieselpower!
15 juli 2013 · 534 Inlägg

Säkert sugit ut strömmen när du städade, testa kabla med en annan bil smile

mb_pucken
15 juli 2013 · 5 083 Inlägg

Har du IR nyckel eller vanlig nyckel?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Presidento Of World
15 juli 2013 · 3 306 Inlägg

Funkar centrallås? osv om inte kolla säkringen till den och testa.. hade något liknande på min.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
mb_pucken
15 juli 2013 · 5 083 Inlägg

hangman skrev:

mb_pucken skrev:
Har du IR nyckel eller vanlig nyckel?

IR såklart? det är ju en 03a e-klass med elektroniskt styrlås, dom har la bara IR nycklar, hade det på min 01 T.o.m

läste lite slarvigt bara smile missade det han skrev med rattlåset smile
har IR nyckel på min c-klass med fast det är en 97a smile Men polaren har en 320cdi 01 men nästan all utrustning men med flippnyckel smile men det kanske var en av dom sista som hade den utvikbara nyckeln  smile

Senast redigerat av mb_pucken (15 juli 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Farleykarley
15 juli 2013 · 406 Inlägg

mb_pucken skrev:
har IR nyckel på min c-klass med fast det är en 97a smile Men polaren har en 320cdi 01 men nästan all utrustning men med flippnyckel smile men det kanske var en av dom sista som hade den utvikbara nyckeln  smile

Men då är det inte W210 vi snackar om?
Jag hade en 00:a med den nya nyckeln, och jag har för mig den kom 99.

mb_pucken
15 juli 2013 · 5 083 Inlägg

Farleykarley skrev:

mb_pucken skrev:
har IR nyckel på min c-klass med fast det är en 97a smile Men polaren har en 320cdi 01 men nästan all utrustning men med flippnyckel smile men det kanske var en av dom sista som hade den utvikbara nyckeln  smile

Men då är det inte W210 vi snackar om?
Jag hade en 00:a med den nya nyckeln, och jag har för mig den kom 99.

Vilken av dom? Min har som sagt IR nyckel och är en 97a men de är ju en w202 :-) kompisens är en w210 320cdi och har gamla nyckeln smile det är en 01a :-) vet dock inte när flippnyckeln försvann smile så därför ja fråga smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Simmeey
22 juli 2013 · 15 Inlägg

Förlåt har varit lite off, tack för alla svar men de funkar fortf inte. Inte den blekaste va ja ska prova next!

blahahahamuewh
Simmeey
22 juli 2013 · 15 Inlägg

Har märkt att de går inte att låsa bilen med nyckeln, även nya batterier så de lutar åt en ny nyckel?

blahahahamuewh
Presidento Of World
1 augusti 2013 · 3 306 Inlägg

Simmeey skrev:
Har märkt att de går inte att låsa bilen med nyckeln, även nya batterier så de lutar åt en ny nyckel?

kanske sent svar men, kolla säkringen som sitter under baksätet nr 6 tror jag det är.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
bjornh
2 augusti 2013 · 5 Inlägg

Har samma problem med min w210 -97. Felet uppkom efter att jag bytt instrumentbräda. Tänkte först att det var pga bilen stått ifrånkopplad från batteriet ett par dagar men jag kan låsa/låsa upp bilen, både fjärr o manuellt så bilen borde väl inte ha blivit "avkodad" gentemot nyckeln? Rattlåset är i och jag kan endast stoppa i nyckeln, ej vrida. Vad ska jag göra?

bjornh
2 augusti 2013 · 5 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Simmeey skrev:
Har märkt att de går inte att låsa bilen med nyckeln, även nya batterier så de lutar åt en ny nyckel?

kanske sent svar men, kolla säkringen som sitter under baksätet nr 6 tror jag det är.

säkring nr 6 är en reservsäkring enligt min intstruktionsbok.

Presidento Of World
2 augusti 2013 · 3 306 Inlägg

bjornh skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Simmeey skrev:
Har märkt att de går inte att låsa bilen med nyckeln, även nya batterier så de lutar åt en ny nyckel?

kanske sent svar men, kolla säkringen som sitter under baksätet nr 6 tror jag det är.

säkring nr 6 är en reservsäkring enligt min intstruktionsbok.

kommer inte ihåg exakt vilken nummer men den ska styra centrallås radio osv den ska sitta under baksätet iallafall!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Simmeey
13 oktober 2013 · 15 Inlägg

Har lämnat in bilen, och de är tändningslåset som har gått åt helvete!

blahahahamuewh
KaiGBG
20 juli 2021 · 1 Inlägg

Hejsan
Har samma fel som beskrivs i ovan, har en 300 tubos diesel 1997 E, W210.Mina två nycklar funkar inte, det går inte att låsa upp eller starta med de elektroniska nycklarna. Bytt batteri i båda, den första slutade fungera för ca tre år sedan och den andra la av nu i helgen. Lampan lyser när jag trycker på knapparna, låsa upp eller låsa, ir lampan fungerar, det kan man se om man använder kameran på sin mobil, det blotta ögat kan inte se det. Det går att låsa upp bilen med den manuella nyckeln som sitter på plastnyckeln, kan starta den med den så kallade verkstadsnyckeln, den har inget elektroniskt utan är en smal plastkopia av originalnyckeln. Är det någon som vet om det går att laga dessa nycklar eller måste man köpa nya, har via mitt försäkringsbolag fått reda på att de ersätter så kallad nyckelförlust, vilket innebär att felet måste sitta i nyckeln. Har också bokat tid för kontroll av nycklarna och kommer då få svar på vad som kan vara felet hos Hedin Mölndalsvägen. När jag har ringt runt och frågat, har jag haft svårt att riktigt få reda på vad som kan ha hänt, men en trovärdig källa har sagt att på dessa nycklar så förlorar de förmågan att låsa upp när de blir gamla, alltså de slutar helt enkelt att fungera utan att det finns någon annan orsak än att de är gamla. Ett generalfel på dessa nycklar helt enkelt. Är det någon annan som har samma erfarenhet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang