Reparera Färddator Saab 9-5 (SID2)

Dumli
16 oktober 2013 · 48 Inlägg

Hej, beställde hem ett parti kablar från ebay för att fixa pixelfelet som jag har i min färddator.. Gjorde rent NOGA och placerade kabeln rätt både på skärm och kretskort (tror jag) men lyckas då inte få till det.. (se bild).

http://www.ladda-upp.se/bilder/edsqglhbnccmg/

Har provat med 3st kablar nu och blir samma hela tiden, vad gör jag för fel?? monterar jag fel på displayen? om man kollar noga i bra ljus så ser man ju att det är som ett par små anslutningar på displayen som kabeln ska anslutas till och dem har jag riktat in så det är precis, eller sätter jag helt enkelt på fel anslutning??


Tacksam för svar, börjar bli smått desperat efter ett antal timmars försök utan resultat..

rcy
16 oktober 2013 · 1 705 Inlägg

Jag brukar köpa kablar från www.pixelfix.net och har aldrig haft några problem med att få det att funka.
Någon gång har det väl hänt att man inte satt dit kabeln riktigt, men då har jag bara tagit isär och rättat till och sen har det funkat kanon. Har säkert lagat ett tiotal displayer på detta vis.

Hur fäster man den kabel du köpt?
Från pixelfix får man en liten gummilist som används för att "klämma" fast kabeln och på så sätt skapa tryck.

BMW 320i "tysken" (2007)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Dumli
16 oktober 2013 · 48 Inlägg

Denna har ett slags klister på baksidan så trycker man med ett kreditkort eller liknande så sitter den väldigt bra sedan MEN, får fortfarande ett slags brott när man har igång stereon och detta är mycket irriterande.. smile vill veta vad jag gör för fel för lyckas då fan inte.


Det är väll dem ljusa kontakterna man skall ansluta kabeln emot? dem som det inte finns så många utav på displayen??

Senast redigerat av Dumli (16 oktober 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang