Kupefläkten går inte volvo v70-99

johannesburg
16 oktober 2013 · 36 Inlägg

Jag märkte när jag för några dagar sedan när jag skulle köra med bilen att det inte kom någon luft alls ur luftsystemet i bilen så jag stannade till för att kolla lite snabbt om det kanske var någon säkring eller något, sätter mig i bilen och känner att det kommer en svag luftbris ur luftsystemet på full effekt. så jag åker hem och skruvar ur fläktmotorn och provar köra igång den, händer ingenting. Jag snurra till på fläkten med handen lite lätt och då börja den snurra men väldigt långsamt, och den kan komma upp i lite högre varv i någon sekund bara och sedan sjunka ner i vartalet igen. Kan ju även tillägga att jag inte är den vassaste kniven i lådan när det gäller el och bilar.

turbodeath
16 oktober 2013 · 2 452 Inlägg

är vanligt att dessa fläktar lägger av efter visst antal mil....har bytt ett antal sådana på både 850 o s/v70....nypris är runt 1800 kr beg ligger på 400 kr ungefär

döden kommer tillbaka
johannesburg
16 oktober 2013 · 36 Inlägg

turbodeath skrev:
är vanligt att dessa fläktar lägger av efter visst antal mil....har bytt ett antal sådana på både 850 o s/v70....nypris är runt 1800 kr beg ligger på 400 kr ungefär

okey hade du samma symptom som jag? och borde det inte bli sämre och sämre med tiden tills den blir kass för den har fungerat perfekt fram tills det hände.

Senast redigerat av johannesburg (16 oktober 2013)

turbodeath
16 oktober 2013 · 2 452 Inlägg

det är så dom brukar bli,ge lite o sen så funkar dom inte alls eller så kan man ibland slå igång dom men det brukar inte hålla så värst bra...

döden kommer tillbaka
johannesburg
17 oktober 2013 · 36 Inlägg

turbodeath skrev:
det är så dom brukar bli,ge lite o sen så funkar dom inte alls eller så kan man ibland slå igång dom men det brukar inte hålla så värst bra...

okey tack! då beställer jag en ny fläktmotor och hoppas på det bästa. smile

johannesburg
21 oktober 2013 · 36 Inlägg

turbodeath skrev:
är vanligt att dessa fläktar lägger av efter visst antal mil....har bytt ett antal sådana på både 850 o s/v70....nypris är runt 1800 kr beg ligger på 400 kr ungefär

Mycket riktigt så var det fläktmotorn tackar för hjälpen! köpte från skruvat.se för 1000kr smile

turbodeath
21 oktober 2013 · 2 452 Inlägg

jupp skruvat .se är billigast..,sa ju att det var det är ganska vanliga fel...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang