Låser dörrar vid bromsning

BRonnqvist mekaniker blåljus-norr
22 oktober 2013 · 4 Inlägg

min 850 låser dörrarna när man trampar på bromsen eller slår på bakrutevärmaren!
har kollat inne i bagage luckan och allt men inte hittat något kan det vara jord fel eller är det nån kortis?
ser man med volvos felsöknings program vad som är gallet eller måste jag sprätta upp hela kabelstammen och söka?
hoppas att nån kan hjälpa mig! hmm

när man blir full lärd så går man ner i graven
Volvo 850 GLT "jogen" (1996)
volvo142-73
22 oktober 2013 · 385 Inlägg

Till 850 kan man endast läsa felkoder och se ett fåtal parametrar om du har obd uttag, sitter under myntfacket i så fall. -94 och uppåt dock hjälper det ej dig med c-lås fel. Dock skulle jag köpt en heynes bok om jag var du tror det finns elschema i dom böckerna. Låter dock som jordfel.. Bara en gissning är att kolla hur kabelmattan är vid bagageluckan för jag tippar på att det gäller 855 på bilden? Kan vara kabelbrott vid gångjärnet för bagageluckan det ser du lättast genom att sprätta upp kabelmattan och dra lite i kablaget och se om något gått av eller är skavt. Min gissning grundar jag på att när du bromsar så skickas det ström till mittenbromsljuset vilket går vid gångjärnet till bagageluckan samma med bakrutevärmen.

Lycka till!

risodlarn
22 oktober 2013 · 577 Inlägg

Eftersom de är bromsljus och bakrutevärmare så är det nog precis som tidigare talare har sagt, om det inte skulle vara vid gångjärnet så vet du ju iaf att det är någon stans där kabel till c-lås kommer i kontakt med kabel till bromsljus och kabel till bakrutevärmare.

Happy hunting smile

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
BRonnqvist mekaniker blåljus-norr
23 oktober 2013 · 4 Inlägg

ska ta o fara till garaget kring 12 och fortsätta felsöka:) ska kolla vid bagage lucke gångjärnet
tackar för all hjälp

när man blir full lärd så går man ner i graven
Volvo 850 GLT "jogen" (1996)
BRonnqvist mekaniker blåljus-norr
2 november 2013 · 4 Inlägg

Var en jordkabel som var av och nu tror jag inte att den låser sig hoppas att det bara var det.  Har då inte låst sig sen jorden vart fixad B-)

när man blir full lärd så går man ner i graven
Volvo 850 GLT "jogen" (1996)
BRonnqvist mekaniker blåljus-norr
4 november 2013 · 4 Inlägg

tackar för hjälpen ni som tipsade;)

när man blir full lärd så går man ner i graven
Volvo 850 GLT "jogen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang