Xenonkonverterat Polo 6n, slår på belysningen och intrumentet återställs/dör!

Mcfly91
9 november 2013 · 17 Inlägg

Ja som rubriken lyder så har jag dragit på ett billigare eftermarknads Xenon-kit (H4, bi-Xenon) på polon min i hopp om att få lite bättre ljus. Men vissa gånger när jag startar bilen så dör mitt kombi-instrument och återställs! Hela instrumentet slocknar och startas upp igen efter typ 1 sekund. Alla mätare går i botten men hamnar på sin vanliga position igen efter att instrumentet startat upp igen, klockan går till 0:00, trippmätaren slår om till 0km. Det är även något ifrån instrumentet som surrar ett litet tag. Vad är det som händer? Kan det vara något så enkelt som att dom inte får tillräckligt med ström? Bör man koppla dom till generatorn istället (om det ens är möjligt)? Detta inträffar oftast när bilen stått avstängd ett tag, men även ifall bilen fått stå igång ett tag, eller att man börjat köra, och sätter igång halvljuset så kan instrumentet stängas av. Men det händer som sagt inte varje gång.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)
Volkswagen Scirocco "GTS" (1983)
Seat Leon "20vt4 Sport" (2001)
xeno95
9 november 2013 · 735 Inlägg

Kopplat med en reläsats?

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Mcfly91
9 november 2013 · 17 Inlägg

Ja, nån reläsats som följde med Xenonkitet.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)
Seat Leon "20vt4 Sport" (2001)
Volkswagen Scirocco "GTS" (1983)
xeno95
9 november 2013 · 735 Inlägg

Mcfly91 skrev:
Ja, nån reläsats som följde med Xenonkitet.

Hur har du kopplat?

Jag har kopplat såhär, fast då på min S70:

styrström från ena halvljuskontakten
röd strömkabel direkt på batteriet

hastig bild
http://gyazo.com/c28cefe77a574de59927fa6297d39895.png
1 och 2 är lamporna

Senast redigerat av xeno95 (9 november 2013)

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Mcfly91
9 november 2013 · 17 Inlägg

Jaa, det följde ju med en styrströmskontakt som passade i bilens H4 kontakt där den tar stystrström från både hel och halvljus (och reläjord), sen går det en plusskabel från relät som sitter kopplat till batteriet och 2 stycken separata jordkablar från varje ballast varav ena går till chassijordenn och den andra fick sitta direkt på batteriet.

There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)
Seat Leon "20vt4 Sport" (2001)
Volkswagen Scirocco "GTS" (1983)
xeno95
9 november 2013 · 735 Inlägg

Mcfly91 skrev:
Jaa, det följde ju med en styrströmskontakt som passade i bilens H4 kontakt där den tar stystrström från både hel och halvljus (och reläjord), sen går det en plusskabel från relät som sitter kopplat till batteriet och 2 stycken separata jordkablar från varje ballast varav ena går till chassijordenn och den andra fick sitta direkt på batteriet.

Hmm, googlar man på det så verkar det vara ett vanligt problem
https://www.google.se/search?q=cluster+ … p;ie=UTF-8

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang