Montera ur airbag ur vectra 05???

graevling
16 november 2013 · 34 Inlägg

Hej!

Finns det någon som vet om man kan montera ur airbagen på passagerarplatsen ur en opel vectra kombi 04-05?
Funderar på att köpa en sån nämligen, men airbagen ska ur isf.
Vet att det ska gå smidigt på de lite äldre astrorna typ 98 osv, genom att bara plocka ur handskfacket och ta det den vägen.
Jag ska ha barnstol fram och det är därför det inte ska sitta nån kudde där. Och JA, det är säkrare med barnen i baksätet, men där sitter mina andra tre barn, så jag är liksom tvungen att ha den fjärde fram.
Minibuss är inte aktuellt just nu.

Tanken är alltså att avlägsna hela paketet, inte bryta strömmen bara.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 november 2013 · 14 047 Inlägg

graevling skrev:
Hej!

Finns det någon som vet om man kan montera ur airbagen på passagerarplatsen ur en opel vectra kombi 04-05?
Funderar på att köpa en sån nämligen, men airbagen ska ur isf.
Vet att det ska gå smidigt på de lite äldre astrorna typ 98 osv, genom att bara plocka ur handskfacket och ta det den vägen.
Jag ska ha barnstol fram och det är därför det inte ska sitta nån kudde där. Och JA, det är säkrare med barnen i baksätet, men där sitter mina andra tre barn, så jag är liksom tvungen att ha den fjärde fram.
Minibuss är inte aktuellt just nu.

Tanken är alltså att avlägsna hela paketet, inte bryta strömmen bara.

En märkesverkstad kan nog fixa detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
graevling
16 november 2013 · 34 Inlägg

Vad jag hört vill inte opel göra det...
Även om de skulle så lär det bli alldeles för dyrt.

zzr94092
16 november 2013 · 4 387 Inlägg

ska det vara så knepigt att montera ur den själv,men sen måste du ha ett motstånd mellan kablarna som satt på kudden..

graevling
16 november 2013 · 34 Inlägg

Motstånd ska nog inte vara nåt problem att fixa, men jag har ingen aning om hur man kommer åt kudden. Har ju ingen sån bil ännu så jag kan ju inte prova eller se efter.
Jag vill gärna köpa just en sån, men om det skulle vara i princip omöjligt att göra själv så måste man väl se efter andra bilar. Dock så är det ju kudde på bägge sidor i de flesta större kombisarna, iaf om man letar bil kring årsm 04-06 typ.
Tänkte kanske nån på forumet gjort det nån gång och därför vet hur man kommer åt.
För kommer man bara åt skiten lär det väl inte va så svårt att plocka ur tänker jag mig.

zzr94092
16 november 2013 · 4 387 Inlägg

förstår hur du menar,men kan tyvärr inte hjälpa dig med hur det ser ut under panelen,du får väl helt enkelt kolla på en bil,öppna handsfacket o kolla

explosiv
16 november 2013 · 133 Inlägg

Åk till din lokala Opelverkstad, det är ju säkerhetsklassade grejer vi snackar om här så det får inte finnas någon chans alls att airbagsystemet tokar ur. Har svårt att tro att det kostar mer än lite mjukvara och någon timme mektid.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang