Elfel Bmw e34

Qaktuz
7 november 2013 · 18 Inlägg

Tjena,

Hoppas att någon har en aning om vad som kan knasa.

Det är höger blinkers som spökar, när man kör och sedan bromsar tänds höger blinkers (lyser fast)
Om man blinkar höger och sedan bromsar slutar den blinka och övergår till fast ljus.

Tillochmed om man blinkar vänster och bromsar så slutar vänster blinkers och höger tänds med fast ljus.

Någon som har en aning?

Hellre lite mer specifika än "jordningsfel", vart isåfall?

Bilen är förövrigt en 518 -95

Mvh Simon

Micke3
7 november 2013 · 157 Inlägg

Jag är abslut inte säker på om det är detta som är felet men en kompis till mig hade ett liknande problem på sin e34 och där var det blinkersreläet som var något fel på.

sekvi
9 november 2013 · 5 Inlägg

Har du dragkrok? Brukar ganska ofta ärga där vilket kan orsaka jordfel. Annars kolla alla lampor är hela, har hört att vissa bilar kan använda blinkers som bromsljus, om bromsljuslampan är sönder. Om inte det, ta bort alla kontakter vid baklampan och se om dom ärgat, om du hittar nån kontakt som ärgat kan du skrapa bort det med t.ex en kniv, skruvmejsel eller sandpapper.

Qaktuz
17 november 2013 · 18 Inlägg

Micke3 skrev:
Jag är abslut inte säker på om det är detta som är felet men en kompis till mig hade ett liknande problem på sin e34 och där var det blinkersreläet som var något fel på.

Det var inte felet! Tack ändå

baasii skrev:
Har du dragkrok? Brukar ganska ofta ärga där vilket kan orsaka jordfel. Annars kolla alla lampor är hela, har hört att vissa bilar kan använda blinkers som bromsljus, om bromsljuslampan är sönder. Om inte det, ta bort alla kontakter vid baklampan och se om dom ärgat, om du hittar nån kontakt som ärgat kan du skrapa bort det med t.ex en kniv, skruvmejsel eller sandpapper.

Tack för tipsen! Ska kontrolleras!!

Mvh Simon

Germax
17 november 2013 · 12 086 Inlägg

En klassiker är ju kablaget i bakluckan.

Qaktuz
18 november 2013 · 18 Inlägg

Germax skrev:
En klassiker är ju kablaget i bakluckan.

Åhfan, kunde alltså mindre än jag trodde om e34... Hehe! Men tack för tipsen!!

Min baklucka är dessutom helt sönderrostad så lär va lagom fuktigt och gosigt där!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang