Dålig halvljus

VectraGTS
8 november 2013 · 123 Inlägg

Hej...jag har problem med min bil.det är en SAAB 9-3 2009 som har bi xenon strålkastare.Halvljuset är svag men inte helljuset.Jag har byt Strålkastare så dom är NYA original (hella) jag har byt lampor original philips D1S.tröts detta så har jag svåg ljus.Kan det vara att ballastarna är på G eller???

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
Presidento Of World
8 november 2013 · 3 324 Inlägg

Hur dåligt är de? när du säger strålkastare, menar du då själv glaset?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
BornZombie
8 november 2013 · 193 Inlägg

Kalibrering av halvljuset behövs kanske, farsan hade samma problem med sin bil, man vågade nästan inte köra bilen på kvällar, efter kalibrering så blev allt som det ska. smile

Senast redigerat av BornZombie (8 november 2013)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
xeno95
8 november 2013 · 735 Inlägg

BornZombie skrev:
Kalibrering av halvljuset behövs kanske, farsan hade samma problem med sin bil, man vågade nästan inte köra bilen på kvällar, efter kalibrering så blev allt som det ska. smile

Gör man det hos en verkstad? smile
Samma problem på morsans V70, vi provade att byta lampor men de lyser lika svagt för det smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
BornZombie
8 november 2013 · 193 Inlägg

xeno95 skrev:

BornZombie skrev:
Kalibrering av halvljuset behövs kanske, farsan hade samma problem med sin bil, man vågade nästan inte köra bilen på kvällar, efter kalibrering så blev allt som det ska. smile

Gör man det hos en verkstad? smile
Samma problem på morsans V70, vi provade att byta lampor men de lyser lika svagt för det smile

Farsan lämnade bilen på verkstad då det är reglering som måste grundinställas med hjälp av datorn. smile

Senast redigerat av BornZombie (8 november 2013)

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
VectraGTS
19 november 2013 · 123 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Hur dåligt är de? när du säger strålkastare, menar du då själv glaset?

Hej...nej det går inte att byta bara glaset på Saab 9-3 SC.Det är kompleta strålkastare från Hella

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang