Byta från yazaki till vdo volvo 850 -95

franssonJr
19 november 2013 · 214 Inlägg

Tja!
Lyder ju då som rubriken, jag vill ha färddator i bilen, men sökt hela morgonen och vad jag fattar så kan man inte ha färddator i ett yazaki hus ( ska tydligen dö efter några sekunder när bilen startas )
Tänkte då istället om det går att montera ett vdo hus i bilen istället?

Sen läste jag även på en annan tråd att sålänge man har obd2 kan man ha färddator men de finns inte i 95 sa han, men jag har de o min är 95a, kan jag montera färddator med mitt yazaki eller kan jag byta till ett vdo istället?

Mvh FranssonJr

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Christian S
19 november 2013 · 4 816 Inlägg

franssonJr skrev:
Sen läste jag även på en annan tråd att sålänge man har obd2 kan man ha färddator men de finns inte i 95 sa han, men jag har de o min är 95a,

nej du har inte obd2 om du har en 95 för dom har obd1 med blinkdiagnosgrejen i motorutrummet, skulle du ha en 96 så har du uttaget framför växelspaken och då har du obd1 fast med obd2 uttag.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
franssonJr
20 november 2013 · 214 Inlägg

Christian S skrev:

franssonJr skrev:
Sen läste jag även på en annan tråd att sålänge man har obd2 kan man ha färddator men de finns inte i 95 sa han, men jag har de o min är 95a,

nej du har inte obd2 om du har en 95 för dom har obd1 med blinkdiagnosgrejen i motorutrummet, skulle du ha en 96 så har du uttaget framför växelspaken och då har du obd1 fast med obd2 uttag.

Aa fast ja har obd2, vet hur de ser ut, ja är inte dum i huvet, sitter obd2 i min gamla kombi 96a, sitter ett likadant uttag i den här, o de står ju för fan obd2 på locket? Sen va ju inte de frågan heller så 5ack o hej

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Loci
20 november 2013 · 471 Inlägg

Jag bytte från Yazaki till VDO just för att få färddator i min gamla 850-94,och det funkade i alla fall.

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Lofarn
20 november 2013 · 218 Inlägg

franssonJr skrev:

Christian S skrev:

franssonJr skrev:
Sen läste jag även på en annan tråd att sålänge man har obd2 kan man ha färddator men de finns inte i 95 sa han, men jag har de o min är 95a,

nej du har inte obd2 om du har en 95 för dom har obd1 med blinkdiagnosgrejen i motorutrummet, skulle du ha en 96 så har du uttaget framför växelspaken och då har du obd1 fast med obd2 uttag.

Aa fast ja har obd2, vet hur de ser ut, ja är inte dum i huvet, sitter obd2 i min gamla kombi 96a, sitter ett likadant uttag i den här, o de står ju för fan obd2 på locket? Sen va ju inte de frågan heller så 5ack o hej

http://s2.quickmeme.com/img/a9/a95d3433e11b93da9f15cfa87575447500cf5afa8e19f64966a7b519d70e6805.jpg

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638
franssonJr
20 november 2013 · 214 Inlägg

Loci skrev:
Jag bytte från Yazaki till VDO just för att få färddator i min gamla 850-94,och det funkade i alla fall.

Något du var tvungen att byta o så eller plug n play typ?

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
franssonJr
20 november 2013 · 214 Inlägg

Lofarn skrev:

franssonJr skrev:

Christian S skrev:

nej du har inte obd2 om du har en 95 för dom har obd1 med blinkdiagnosgrejen i motorutrummet, skulle du ha en 96 så har du uttaget framför växelspaken och då har du obd1 fast med obd2 uttag.

Aa fast ja har obd2, vet hur de ser ut, ja är inte dum i huvet, sitter obd2 i min gamla kombi 96a, sitter ett likadant uttag i den här, o de står ju för fan obd2 på locket? Sen va ju inte de frågan heller så 5ack o hej

http://s2.quickmeme.com/img/a9/a95d3433 … 0e6805.jpg

De ska jag göra smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)
Loci
20 november 2013 · 471 Inlägg

franssonJr skrev:

Loci skrev:
Jag bytte från Yazaki till VDO just för att få färddator i min gamla 850-94,och det funkade i alla fall.

Något du var tvungen att byta o så eller plug n play typ?

Vad jag kommer ihåg så behövde jag inte byta något,om jag minns rätt så var det bara plug n play.
Men jag har för mig att det finns 2 olika anslutningar ,så det bör man nog kolla upp innan man köper nåt .

Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang