Biltemas batterier

Kramer
3 december 2013 · 69 Inlägg

Tjena!

Mitt Batteri i min Skoda Felicia har tvärdött (Tror det är ett Tudor eller Bosch på 44A) och skulle behöva köpa ett nytt då bilen inte startar överhuvudtaget.

Har hört från en del att det inte är bra att köpa bilbatterier från Biltema då de tydligen inte håller laddningen något vidare och så. Har ju även en del som säger raka motsatsen, att de kör med Biltema batterier i alla sina bilar. Blir lite beslutsångest över det hela!

Då tänker jag såhär: det är ju ändå 4 års garanti på batterierna, hur illa kan det gå? I värsta fall är det väl bara att be om pengarna tillbaks eller byta ut det till ett nytt?

Jag hade tänkt köpa ett sånt här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 00-802622/

Vad tror ni, blir det najs eller bajs att köpa ett från Biltema eller är det värt att lägga ytterligare 200 - 300:- för ett Tudor eller Varta?

/Kramer

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
mb_pucken
3 december 2013 · 5 087 Inlägg

Har haft både bra och dåliga batterier från biltema smile oftast har dom funkat bra.
Ett litet tips är att kolla pris hos din lokala v.a.g handlare. Fråga efter "ekonomi" batteri. Dom är bra och billiga men hur billiga vet ja ej. Tror det var banner som tillverka dom smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Kramer
3 december 2013 · 69 Inlägg

mb_pucken skrev:
Har haft både bra och dåliga batterier från biltema smile oftast har dom funkat bra.
Ett litet tips är att kolla pris hos din lokala v.a.g handlare. Fråga efter "ekonomi" batteri. Dom är bra och billiga men hur billiga vet ja ej. Tror det var banner som tillverka dom smile

Grymt! Jag tror jag köper ett Biltema i vilket fall, måste ha en fungerande bil och Biltema ligger ett par mil närmre.
Skulle Biltemabatteriet ge upp får jag pallra mig iväg och köpa ett originalbatteri! Tack för tipset smile

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
mb_pucken
3 december 2013 · 5 087 Inlägg

Kramer skrev:

mb_pucken skrev:
Har haft både bra och dåliga batterier från biltema smile oftast har dom funkat bra.
Ett litet tips är att kolla pris hos din lokala v.a.g handlare. Fråga efter "ekonomi" batteri. Dom är bra och billiga men hur billiga vet ja ej. Tror det var banner som tillverka dom smile

Grymt! Jag tror jag köper ett Biltema i vilket fall, måste ha en fungerande bil och Biltema ligger ett par mil närmre.
Skulle Biltemabatteriet ge upp får jag pallra mig iväg och köpa ett originalbatteri! Tack för tipset smile

Eller spara kvittot och byta på garantin hos biltema wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Kramer
4 december 2013 · 69 Inlägg

mb_pucken skrev:

Kramer skrev:

mb_pucken skrev:
Har haft både bra och dåliga batterier från biltema smile oftast har dom funkat bra.
Ett litet tips är att kolla pris hos din lokala v.a.g handlare. Fråga efter "ekonomi" batteri. Dom är bra och billiga men hur billiga vet ja ej. Tror det var banner som tillverka dom smile

Grymt! Jag tror jag köper ett Biltema i vilket fall, måste ha en fungerande bil och Biltema ligger ett par mil närmre.
Skulle Biltemabatteriet ge upp får jag pallra mig iväg och köpa ett originalbatteri! Tack för tipset smile

Eller spara kvittot och byta på garantin hos biltema wink

Haha, ja! Det var ett mycket bättre förslag wink

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
Evildan
4 december 2013 ·

Jula har också. Har fungerat prima för mig de gånger jag handlat av dom.

Henkix
4 december 2013 · 6 737 Inlägg

biltema batteri funkar förbannat bra iaf i dom 7 bilarna vi har haft dom i wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
_Jonex_ Byggare Behm
4 december 2013 · 562 Inlägg

Har haft ett stort Biltema batteri, 88 Ah i en 7-serie som stått väldigt mycket i kallgarage.  4 veckor orörd men fortfarande kräm kvar att starta.  Håller laddningen väldigt bra, över förväntan.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
andreas1
4 december 2013 · 1 020 Inlägg

Har biltemas 4 års garantibatteri i 9-5an
Enda jag märkt är att den är att startmotorn går söligare när det är vinter än dyrare batteri. Men har alltid funkat.,  har suttit där 2-3 år nu.
Tänk bara på o kopiera kvittot, inte mycket text kvar efter några år

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
joH900
4 december 2013 · 414 Inlägg

Kanske låter tattigt, men ta en titt på bilskrotar runtomkring. Oftast har ju batterier tillverkningsdatum och man ser ju oftast också på utsidan ungefär hur gamla de är. Har köpt batterier på bilskrotar som varit under 1år gamla för 150-200kr.

Visst, ingen garanti, men 200kr är 200kr smile

Cadillac_The_King
5 december 2013 ·

Är nöjd med Biltemas batterier dom gråa är super

linusniemi
5 december 2013 · 77 Inlägg

en polare köpte ett biltema batteri i nödfall när vi va på en resa och hans batteri kortslöts. Han bytte aldrig batteri efter de. Så biltema batterien håller riktigt bra smile

Kramer
5 december 2013 · 69 Inlägg

Köpte ett batteri från Biltema idag och har kopplat in! Funkar prima smile

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang