Spela upp musik från mobil - via bluetooth eller laddaruttaget?

j0nisch
12 december 2013 · 20 Inlägg

Tjena! Min mobils ljudutgång är lite kasst så har ljudet i bilen lidit lite. Någon som vet hur man skulle fixa det?

Men nu till huvudfrågan: eftersom min ljudutgång på mobilen är lite sämre än det borde så är jag intresserad av alternativ. Har sett varianter där mobilen kopplas via bluetooth till stereon, så vet någon en produkt man kopplar in till stereon som låter min mobil ansluta via bluetooth? Eller att på något sätt spela upp ljud via mitt laddaruttag? (iPhone 5) Har en Octavia RS -03.

Ska man satsa på något sånt här: http://store.apple.com/se/product/MF030 … ?fnode=45?

Tack på förhand,
Johan.

EDIT; Hittade den här: http://www.kopplat.se/Produkt/3866/Sand … Phone_Dock
Vad tror ni om den?

Senast redigerat av j0nisch (12 december 2013)

DoAe Hobbymekaniker / IT-Tekniker
12 december 2013 · 353 Inlägg

om du har aux in på din stereo så kan denna vara ett roligt alternativ.

http://aluratek.com/istream-universal-b … o-receiver

Ännu bättre om du har aux in på baksidan av stereon, då du kan gömma denna bakom nån panel eller nåt.

inga onödiga kablar framme och bara koppla ihop och streama.

Det bästa jag kunde hitta. Finns säkert många fler såna här i olika versioner, kvalité och pris.

Följer också med RCA så du kan koppla det direkt in i slutsteg osv. Så behöver egentligen inte ens ha en huvudenhet. =P

Senast redigerat av DoAe (12 december 2013)

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils
BMW E90 325i "FUN" (2007)
j0nisch
12 december 2013 · 20 Inlägg

Den verkar väldigt bra ja, men finns det någon i Sverige? Och har du någon erfarenhet av hur de funkar i praktiken? Är det problemfritt att ansluta och få det att funka, eller är det krångligt? smile

Senast redigerat av j0nisch (12 december 2013)

linusniemi
12 december 2013 · 77 Inlägg

ett tips bara, vad har du för telefon? va likadant för mig i både titanen och Audin, när jag spelade genom aux:en med min iphone eller med kompisens samsung så va ljudkvalitén inget att hurra över.. Vi löste det enkelt genom att inte köra med max volym på telefonen utan vi sänkte ner några snäpp på telefonens ljudjustering och vips så blev ljudkvalitén i bilen avsevärt mycket bättre! smile om du inte redan provat de så kan de vara värt ett försök smile

DoAe Hobbymekaniker / IT-Tekniker
12 december 2013 · 353 Inlägg

j0nisch skrev:
Den verkar väldigt bra ja, men finns det någon i Sverige? Och har du någon erfarenhet av hur de funkar i praktiken? Är det problemfritt att ansluta och få det att funka, eller är det krångligt? smile

Jag har inte prövat dom. Bara vet att dom finns. Själv köpte jag en huvudenhet med inbyggd bluetooth.

Men vad jag kan se om just den där produkten så är det väl hyffsat straightforward installation.

Förse dosan med ström, antingen batteri eller kabel, Koppla upp telefonen mot dosan med blåtand, koppla till aux ingången på stereon. spela smile

Kika gärna in mitt lilla BMW projekt: BMW E90 325i - Små planer hittils
BMW E90 325i "FUN" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang