Catoxxo
14 december 2013
· 324 Inlägg
Hej!
Jag har en Volvo 740 GLT 16V 1988B, dvs jag har LH 2.4 i den, precis som i en 89a.
Jag vill byta till 940-instrumentbräda i den, då min nuvarande 740-bräda är skabbig, och har en 940bräda liggandes. Den skulle även bli snyggare med 940bräda. Denna ska passa rakt på enligt en massa folk.
Jag undrar vad för instrumenthus som krävs för att jag ska få detta att fungera?
Jag har ett Yazaki-instrument från en LTT-96 och ett annat Yazaki-instrument från en GL-93, båda dessa är olika varandra, men inget passar i min bil.
940 91-92 har ju elektronisk klockjustering, och detta kan jag ju då inte ha.
De kontakter jag har i 740in är:
Tom-grönsvart-tom-blåvit-rödgul-tom-brun-gulgrå-rosa-ljusrosa-tom-grön
Blåröd-brun-brunvit-grönvit
Blå-vit-gul-grön-blågul-brun-lila-blåvit
Grå-blågrön-grön-gul-gulgrön-grönrosa-svart-gulvit
och två vanliga flatstift, det ena med dubbla lila-vita kablar, och det andra med en enkel rödvit kabel.
(kan hända att jag skrivit fel på någon kabelfärg, men de allra flesta ska stämma iaf)
Och såhär ser mitt 740-hus ut på baksidan:
Kablarna i 940in jag har stämmer inte ett dugg varken i färg eller kontaktstorlek, så jag har ingen aning om hur jag ska lyckas skarva om, det hade jag ju kunnat göra om färgerna stämde...
Är det någon som vet om det är något 940-instrument som har dessa kontakter? Folk säger ju att det ska gå att få det att passa, men vad är det för grejer de har isåfall?
Tack på förhand!
Senast redigerat av Catoxxo (14 december 2013)