ELM327 OBD II Wifi till iPhone

Jontezan
6 september 2013 · 19 Inlägg

Tjena

Är rätt sugen på att köpa en Elm327 wifi. Någon här som använder en sådan ihop med iphone? Är det någon som testat med äldre volvos typ 850t5r-96? Och vilken app rekommenderas??

Tack på förhand:cool:

hangman
6 september 2013 · 2 174 Inlägg

Nej jag hade iphone 5 och prova med min elm, funkade inte. Köpte en samsung s4 och fungerar perfekt.

Torque appen är bäst.

Jontezan
6 september 2013 · 19 Inlägg

Tack för svar smile Är det Elm 'Wifi' du har? Har läst lite och tydligen så ska det vara wifi varianten till iphone. Har sett lite youtube videos om Torque, och det verkar va en bra app, finns dock ej i app-store. Vad har du testat till för bilar? Verkar vara lite luddigt om det fungerar till volvo 850, då turbo och sugis har olika sprut. Kravet till att jag ska köpa en är att den ska funka till min gammla turbo container(850t5r-96).

Trevlig helg // Johannes

Chippet-
20 december 2013 · 86 Inlägg

Jontezan skrev:
Tack för svar smile Är det Elm 'Wifi' du har? Har läst lite och tydligen så ska det vara wifi varianten till iphone. Har sett lite youtube videos om Torque, och det verkar va en bra app, finns dock ej i app-store. Vad har du testat till för bilar? Verkar vara lite luddigt om det fungerar till volvo 850, då turbo och sugis har olika sprut. Kravet till att jag ska köpa en är att den ska funka till min gammla turbo container(850t5r-96).

Trevlig helg // Johannes

Tjena. kan nog bli rätt svårt att hitta någon app som har 850´n protokoll.
om jag fattat det ätt så va volvo tidiga med obd2 kontakten men tyvärr är det typ en obd1 med en obd2 kontakt.

Har själv testat apparna    på en Volvo 855 T5  - 96
iobd2
mobilscan obd
Rev
obd2 cods
chip tuning
bt1
dashcomander obd ||

jag tror och det värkar fungera bättre på bilar efter 00-

ottorb
20 december 2013 · 320 Inlägg

jag har iphone 5 , och kör med elm wifi , fungerar utmärkt ihop jag använder OBD Car Doctor gratis appen  vilket fungerar bättre än torque

FordRSC Los geht's, Schumacher
20 december 2013 · 1 510 Inlägg

ottorb skrev:
jag har iphone 5 , och kör med elm wifi , fungerar utmärkt ihop jag använder OBD Car Doctor gratis appen  vilket fungerar bättre än torque

Har samma och funkar kanon! smile

Önskade dock en app där man ser fler parametrar samtidigt och live, så att man slipper uppdatera!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
tju2an Tidsoptimistisk påkämpare
21 december 2013 · 126 Inlägg

Just 850 körde såvittjagvet inte efter ELM 327 protokollet, utan körde något eget hejsansvejsan. Tror att du behöver blinka ut koderna än så länge, men jag ska låta det vara osagt

Jontezan
30 december 2013 · 19 Inlägg

Har köpt och testat på 850 -96, och kan bekräfta att det inte fungerar där. Har iphone 5 och Obd car doctor app. Har fungerat klockrent på alla andra bilar jag testat på. Gott nytt år på er smile

Janne1965
30 december 2013 · 4 Inlägg

Kanske en upprepad fråga men skit i det, ELM 327 Wifi verkar intressant men har tänkt att använda en bärbar pc istället, själv har jag en V70 -97 (98) och det ska vara OBD2 men överallt när man läser om denna typ utrustning så ska bilen vara en -00 eller 01+, om det OBD2, frågan är då har Volvo OBD2 före 2000, man har inte lust att stöta på problem med utrustningen.

Kan det vara en idé att skaffa ELM 327 Wifi eller ska man satsa på en "dyrare utrustning" anledningen är att jag håller på att bygga upp en bilverkstad och då bör man kunna kolla andra bilar än Volvo, kanske är det värt att börja men ELM 327 Wifi



Kör så det ryker

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 januari 2014 · 2 405 Inlägg

ELM327 är ett bra start verktyg. I men mening fungerar den bättre en de dyta modellerna runt 1000 lappen. Skall du ha något bättre en elm så bör du gå upp i riktig verkstads utrustning. Något som e svin dyrt.

Synd att du bor så långt bort annars hade du kunnat testa en av de jag har innan du bestämmer dig 'smile säljer samtliga elm327 (usb , bluetooth och wifi ). De e ett bra alternativ då dyraste ligger på 299 (wifi och detta är dyraste i min shop, priserna varierar rätt ordentligt på marknaden).

Skall du ha den till telefon skall du dock tänka på följande, Iphone stödjer inte något annat en headset via sin bluetooth så du kommer inte få in ELM327 Blu till den. Så kör ni appel system rekomenderar jag wifi. Android systemen tar dock blue. Usb är klockrent för de som bara använder en bärbar dator alt en läsplatta med usb.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Gizmojohan
2 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Den här funkar klockrent till iphone och ipad. Den är iofs bluetooth men...
http://bit.ly/1eXv91d

Senast redigerat av Slave_joe (2 januari 2014)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Slave_joe har du testat? ingen blåtand på marknaden jag testat vill par koppla med iphone

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Gizmojohan
2 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Ja jag har den och funkar med den appen som dom rekomenderar. "Iobd2" på appstore..

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Okej smile första som jag hört lyckas smile apple har ju muppat sig och blockerat allt sånt annars

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Gizmojohan
2 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Javisst. Jag blev faktiskt förvånad själv att det fungerade wink

Ulf_W bilder.ulfw.se
2 januari 2014 · 1 103 Inlägg

Slave_joe skrev:
Den här funkar klockrent till iphone och ipad. Den är iofs bluetooth men...
http://bit.ly/1eXv91d

Det står ju att den är WiFi så det är klart den funkar till iPhone. En Bluetooth gör det garanterat inte...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Gizmojohan
2 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Ulf_W skrev:

Slave_joe skrev:
Den här funkar klockrent till iphone och ipad. Den är iofs bluetooth men...
http://bit.ly/1eXv91d

Det står ju att den är WiFi så det är klart den funkar till iPhone. En Bluetooth gör det garanterat inte...

"Auto iOBD2 Bluetooth OBD2 EOBD Trouble Code Reader Scanner Suport iPhone/Android
Watch"

Tror du att jag sitter och skojar eller?
Vad är det du inte förstår? Jag har en sån. Ansluten via bluetooth med en iphone 5. Bilen den är ansluten i är en SAAB 9-5.

Senast redigerat av Slave_joe (2 januari 2014)

Ulf_W bilder.ulfw.se
2 januari 2014 · 1 103 Inlägg

Läs längre ner...


It has been updated to WIFI verision, please pay attention to it before you buy it!!

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Gizmojohan
2 januari 2014 · 3 295 Inlägg

Ulf_W skrev:
Läs längre ner...


It has been updated to WIFI verision, please pay attention to it before you buy it!!

Ja det har jag läst men som skrivet innan så har inte anslutit via någon wifi utan via bluetooth. Min är inte den där uppdaterade varianten med wifi.

Inte övertygad? Kolla denna länk istället..
http://bit.ly/18Zubz2

Senast redigerat av Slave_joe (2 januari 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang