Shoppa utomlands med ebay och paypal - tips och råd

torpis Forummoderator
2 mars 2014 · 10 572 Inlägg

caromania skrev:

torpis skrev:
På senare tid har jag börjat få problem. Inte att jag blir blåst men prylarna kommer inte.  Jag har i alla dessa fall fått tillbaka pengarna av säljaren eller nya saker skickade.  I vissa fall har paket no 2 inte heller kommit fram.

Grunden när jag handlar är ju att jag behöver prylen så det suger att inte få den även om jag får pengarna tillbaka.

Detta har börjat hända ganska ofta nu för tiden.

Handlar du från USA / Europa eller Asien då? Stora eller små paket?

Väldigt blandat, dock mest asien som försvinner

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Presidento Of World
2 mars 2014 · 3 324 Inlägg

http://www.ebay.com/itm/Auto-Diagnostic … 1389909012

vågar man slå till på denna? original? medföljer det program till datorn? jag är inte så hajj på detta med Ebay

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Constantine
2 mars 2014 · 679 Inlägg

torpis skrev:

caromania skrev:

torpis skrev:
På senare tid har jag börjat få problem. Inte att jag blir blåst men prylarna kommer inte.  Jag har i alla dessa fall fått tillbaka pengarna av säljaren eller nya saker skickade.  I vissa fall har paket no 2 inte heller kommit fram.

Grunden när jag handlar är ju att jag behöver prylen så det suger att inte få den även om jag får pengarna tillbaka.

Detta har börjat hända ganska ofta nu för tiden.

Handlar du från USA / Europa eller Asien då? Stora eller små paket?

Väldigt blandat, dock mest asien som försvinner

Känner igen mig, mycket grejer som varit defekta som jag fått skicka tillbaks, skickade dem den 10:e feb men har fortfarande inte fått svar än ifall de tagit emot min vara och inte syns det på Paypal kontot heller.

Personligen har jag inte något kort kopplat till mitt Paypal konto, för så ofta handlar jag egentligen inte där så jag känner att risken inte är värd. Som det var nu senast så behövde jag ha några xenonkit och LEDs så då la jag bara in ca hur mycket allting skulle kosta på vanlig banköverförning till Paypal kontot, och två dagar senare så är pengarna på kontot.

Krucial VW-driver
17 februari 2015 · 291 Inlägg

Någon som också köpt H9-lampor från Asien?

Kostade väl 40 kr paret, vilket är sjukt billigt. Men har någon testat dom? Håller dom samma kvalitet som t.ex. Biltemas?

Har inte satt i dom än då jag redan har fullgoda lampor i mina strålkastare.

Samuel3
27 februari 2015 · 360 Inlägg

Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

JDMCRAZE
27 februari 2015 · 2 077 Inlägg

Samuel3 skrev:
Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

Jag hade köpt av en redig firma som är paypal säkrade, kollade inte länken men.
Köper bara utomlands så länge dem har PAYPAL cert.
Bara ett tips!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Samuel3
27 februari 2015 · 360 Inlägg

JDMCRAZE skrev:

Samuel3 skrev:
Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

Jag hade köpt av en redig firma som är paypal säkrade, kollade inte länken men.
Köper bara utomlands så länge dem har PAYPAL cert.
Bara ett tips!

Dom har paypal, betalar dock med kort.

AntonL
27 februari 2015 · 94 Inlägg

Samuel3 skrev:
Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

verkar vara någon special för lankabel? smile jag kollade runt lite, jag hade nog handlar en sån i sverige, de resterande låg i ungefär samma prisklass som biltema/clasohlson!

Senast redigerat av AntonL (27 februari 2015)

Samuel3
27 februari 2015 · 360 Inlägg

AntonL skrev:

Samuel3 skrev:
Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

verkar vara någon special för lankabel? smile jag kollade runt lite, jag hade nog handlar en sån i sverige, de resterande låg i ungefär samma prisklass som biltema/clasohlson!

jasså? Då var det inget för mig big_smile Tips på billig variant av det jag söker, någon? Jag var på clas ohlson idag och kollade på en sån samtidigt. Fanns även en med samma princip dock främst avsedd för avskalning.

Senast redigerat av Samuel3 (27 februari 2015)

AntonL
27 februari 2015 · 94 Inlägg

Samuel3 skrev:

AntonL skrev:

Samuel3 skrev:
Hej första gången jag skriver i dena tråd, hoppas någon kan svara. Jag tittar runt efter en crimptång/ automatisk kabelsko tång! Fick för mig att titta på ebay (har aldrig handlat där förut) och hittade den här.
Är den något att ha? Känns lockande med pristet och fri frakt!

verkar vara någon special för lankabel? smile jag kollade runt lite, jag hade nog handlar en sån i sverige, de resterande låg i ungefär samma prisklass som biltema/clasohlson!

jasså? Då var det inget för mig big_smile Tips på billig variant av det jag söker, någon? Jag var på clas ohlson idag och kollade på en sån samtidigt. Fanns även en med samma princip dock främst avsedd för avskalning.

Dom kostar ju lite mer gör dom men:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … ang-12677/

http://www.clasohlson.com/se/Kabelskot% … cgod2poAeA

Samuel3
27 februari 2015 · 360 Inlägg

AntonL skrev:

Samuel3 skrev:

AntonL skrev:

verkar vara någon special för lankabel? smile jag kollade runt lite, jag hade nog handlar en sån i sverige, de resterande låg i ungefär samma prisklass som biltema/clasohlson!

jasså? Då var det inget för mig big_smile Tips på billig variant av det jag söker, någon? Jag var på clas ohlson idag och kollade på en sån samtidigt. Fanns även en med samma princip dock främst avsedd för avskalning.

Dom kostar ju lite mer gör dom men:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … ang-12677/

http://www.clasohlson.com/se/Kabelskot% … cgod2poAeA

Clas ohlsons är bättre då den tar upp till 6mm, kostar en tia mera bara.

Fear38
28 februari 2015 · 658 Inlägg

Jag har handlat i minst 3 års tid från Ebay allt från asien till tyskland och england. Har aldrig blitt lurad eller ens närheten av det. har visserkligen vissa brev/paket kommit på villovägar elle kommit bort i hanteringen. Men har bara hört av mig till säljaren så har man fått tillbaka pengarna eller ny skickad vara oavsett, inga massa frågor eller nåt. Hellst asierna dom vill bara skicka utan några frågor alls. Så allt perfekt

Nybergrobin
28 februari 2015 · 2 378 Inlägg

Fear38 skrev:
Jag har handlat i minst 3 års tid från Ebay allt från asien till tyskland och england. Har aldrig blitt lurad eller ens närheten av det. har visserkligen vissa brev/paket kommit på villovägar elle kommit bort i hanteringen. Men har bara hört av mig till säljaren så har man fått tillbaka pengarna eller ny skickad vara oavsett, inga massa frågor eller nåt. Hellst asierna dom vill bara skicka utan några frågor alls. Så allt perfekt

Har också handlat på ebay i 3 års tid och har 100% bra erfarenheter av mina 62 köp smile

Inte ett enda paket som försvunnit etc. Har dock fått trasiga xenon kit två ggr men då har jag fått nya direkt utan att behöva skicka tillbaka dom gamla smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 mars 2015 · 13 736 Inlägg

har också beställt mängder av saker både från  framförallt Tyskland där är det aldrig några som helst problem.  oftast går det fortare än att beställa från tex skruvat/mister auto.
är mest bildelar jag handlar.   

har tex ett ställe där jag beställer sänkningssatser med dämpare osv.  där vet jag att betalar jag på måndagen så har jag paketet på onsdagen.  har varit 100%

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
bananArmatur
8 maj 2016 · 20 Inlägg

någon som köpt motorolja från http://www.dackonline.se/motorolja.html

??

Ja tycker de är för jävla bra, de levererar både däcken och motoroljan ända fram till dörren utan någon extra kostnad smile

Fear38
9 maj 2016 · 658 Inlägg

jajamän jag har alltid köpt olja från dom

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 maj 2016 · 13 736 Inlägg

bananArmatur skrev:
någon som köpt motorolja från http://www.dackonline.se/motorolja.html

??

Ja tycker de är för jävla bra, de levererar både däcken och motoroljan ända fram till dörren utan någon extra kostnad smile

hatar dom där jävla hemleveranserna..  det betyder att det tar en dag extra...    hänt ett par gånger att posten påstår att dom varit här men inte varit det.
och även dom gångerna man inte är hemma totalt värdelöst.. bättre att få dom till postkontoret direkt så kan man hämta dom när man kommer hem från jobbet.. vem f-n har tid och råd att sitta hemma och vänta på en leverans en hel dag

då är Mister auto värst som använder dom där satans ups och dom där jävlarna är totalt omöjliga att fixa en lösning som inte betyder att man måste åka 10mil för att hämta skiten

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
simlar
9 maj 2016 · 5 524 Inlägg

Growe skrev:

bananArmatur skrev:
någon som köpt motorolja från http://www.dackonline.se/motorolja.html

??

Ja tycker de är för jävla bra, de levererar både däcken och motoroljan ända fram till dörren utan någon extra kostnad smile

hatar dom där jävla hemleveranserna..  det betyder att det tar en dag extra...    hänt ett par gånger att posten påstår att dom varit här men inte varit det.
och även dom gångerna man inte är hemma totalt värdelöst.. bättre att få dom till postkontoret direkt så kan man hämta dom när man kommer hem från jobbet.. vem f-n har tid och råd att sitta hemma och vänta på en leverans en hel dag

då är Mister auto värst som använder dom där satans ups och dom där jävlarna är totalt omöjliga att fixa en lösning som inte betyder att man måste åka 10mil för att hämta skiten

Jo samma med DHL, som tur är brukar dom ringa först så brukar det oftast gå bra att dom lämnar av paketet på jobbet.

Däremot nått företag kommer inte ihåg vilka det var men tror det var UPS, närmaste utlämningskontor var i Örebro (ca 100mil från mig), enda man kunde välja var att antingen hämta paketet hos deras utlämningsställe i Örebro eller ta emot det hemma hos sig. Och helt omöjliga att få dom att lämna det på någon annan adress utan att boka om nästa dags leveransförsök via deras hemsida.
Nä då är det fan bättre det kommer till närmsta Posten-utlämningsställe så man kan hämta ut det efter jobbet.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
SkyCandy1 Meldem
10 maj 2016 · 117 Inlägg

Så fort ett företag använder UPS eller DHL så letar jag efter en annan hemsida att beställa från. Men ibland är man ju förbannat tvungen! Jag måste alltid åka tio mil enkel väg för att få tag i fanskapet :@

Jag har beställt däck från däckonline.se och de leverar med posten. Trots att de inte kör ut alla gånger, så har de ändå utlämningsställen i alla kommuner.

torpis Forummoderator
10 maj 2016 · 10 572 Inlägg

JensDavid skrev:
Så fort ett företag använder UPS eller DHL så letar jag efter en annan hemsida att beställa från. Men ibland är man ju förbannat tvungen! Jag måste alltid åka tio mil enkel väg för att få tag i fanskapet :@

Ja exakt så är det!  UPS är de lägsta slamkrypare jag vet!  De har verkligen NOLL koll på vad de håller på med.  två-tre veckor för att frakta en låda från tyskland och hit. olika bud från alla håll och sen som grädden på moset lämnar de min låda till posten som sen kör sitt rejs.  gaaaaaaah.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang