Bryta B+ kretsen

kleinis
7 mars 2014 · 253 Inlägg

Tjena

dags att fixa elen i Driftingbilen. Brytaren är en 6 polig och är fia godkänd.
http://www.landkrabba.com/images/kamikaze/fiabrytare.jpg

Frågan är vad detta mens med detta

5.3Huvudströmbrytaren är obligatorisk på samtliga bilar och ska inkopplas så att den bryter
batteri, stänger av motorn samt bryter B+ kretsen till generatorn. Det är tillåtet att fortfarande
ha motorelektroniken inkopplad för att försörja eventuella minnesfunktioner.


1.
B+ kretsen bryts från batteriet genom huvudströmbrytaren
2. B+ Kretsen bryts från motorns elektronik men är fortfarande ström på från batteriet


kommer motståndet att döda ut elen som de skrivs, googlat o sätt många trådar där dom får olika resultat :S

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Walleandersson En såndär Multitasker
7 mars 2014 · 152 Inlägg

får jag fråga varför ? ( av ren nyfikenhet)

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !
Mack Forum- och sitemoderator
7 mars 2014 · 26 149 Inlägg

Walleandersson skrev:
får jag fråga varför ? ( av ren nyfikenhet)

Är väl för att minimera bland annat brandrisk vid eventuell krasch?
Bryter man all ström i hela bilen så är det i alla fall en gnistorsak mindre.

Senast redigerat av Mack (7 mars 2014)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
kleinis
7 mars 2014 · 253 Inlägg

precis Mack, sen kan även batteriet explodera. 

är utbildad till elektriker så frågan är ju vad som är bäst, vet en bil som går ca 10 sec innan den stängs av när man drar huvudströmen då generatorn orkar att ladda tillräckligt 

annars är de bara testa

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang