Nått skoj elfel? Volvo V70-08

XeptiQ Whatever :)
12 mars 2014 · 1 652 Inlägg

haha ja det kan man säga. Fick en "låne" styrenhet för att testa under veckan för han visste inte alls vad det var för fel, men allt vad felkoder försvann och bilen är som när jag köpte den. Så blir att ordna detta.. tråkigt att det ska vara så dyrt bara tongue

mopar300 skrev:
sicket j**a elsystem.....made in taiwan............

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Presidento Of World
12 mars 2014 · 3 326 Inlägg

vad kommer detta kalas kosta?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Brådhis * Voff voff *
13 mars 2014 · 10 278 Inlägg

XeptiQ skrev:
Ja, nu vet jag vad felet är .. Och det är AC Styrenhet / Manöverenhet som inte ville funka som den skulle. Så den slog ut hela bilen konstigt nog. .. Så allt berodde inte på ICM eller PAM som många tror tongue

Är alltså klimatanläggningen en separat enhet som inte hör ihop med ICM:en?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
mopar300
13 mars 2014 ·

varför skall det vara så nedrans invecklat elsystem...annat va det för..........

XeptiQ skrev:
haha ja det kan man säga. Fick en "låne" styrenhet för att testa under veckan för han visste inte alls vad det var för fel, men allt vad felkoder försvann och bilen är som när jag köpte den. Så blir att ordna detta.. tråkigt att det ska vara så dyrt bara tongue

mopar300 skrev:
sicket j**a elsystem.....made in taiwan............

Presidento Of World
13 mars 2014 · 3 326 Inlägg

mopar300 skrev:
varför skall det vara så nedrans invecklat elsystem...annat va det för..........

XeptiQ skrev:
haha ja det kan man säga. Fick en "låne" styrenhet för att testa under veckan för han visste inte alls vad det var för fel, men allt vad felkoder försvann och bilen är som när jag köpte den. Så blir att ordna detta.. tråkigt att det ska vara så dyrt bara tongue

mopar300 skrev:
sicket j**a elsystem.....made in taiwan............

För att du eller jag eller vem som helst vill ha de så bekvämt de bara går.. Automatisk AC osv.. ptjaa.. jag nöjer mig med en enkel mauell med AC-knapp bara men.. ja

om man gillar lull lull så blir de så

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
XeptiQ Whatever :)
13 mars 2014 · 1 652 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
vad kommer detta kalas kosta?

Detta kalas med montering och ny mjukvara och härdvara kostar det mig 10700 kr.

Brådhis skrev:

XeptiQ skrev:
Ja, nu vet jag vad felet är .. Och det är AC Styrenhet / Manöverenhet som inte ville funka som den skulle. Så den slog ut hela bilen konstigt nog. .. Så allt berodde inte på ICM eller PAM som många tror tongue

Är alltså klimatanläggningen en separat enhet som inte hör ihop med ICM:en?

//Brådhis

Hehe allt är ihop kopplat till CEM, för du har ju parkerings assistans knapp där, klimatanläggningen, larmknapp etc, så det är allt på något sätt ihop kopplat. Annars hade ju inte bilen klagat på allt vad felkoder heter smile Så har du en babblande modul och inte skickar rätt signaler etc så klart att CEM flippar med.

mopar300 skrev:
varför skall det vara så nedrans invecklat elsystem...annat va det för..........

XeptiQ skrev:
haha ja det kan man säga. Fick en "låne" styrenhet för att testa under veckan för han visste inte alls vad det var för fel, men allt vad felkoder försvann och bilen är som när jag köpte den. Så blir att ordna detta.. tråkigt att det ska vara så dyrt bara tongue

mopar300 skrev:
sicket j**a elsystem.....made in taiwan............

Hmm, ja du det kan man fråga sig, de trodde väl att allt skulle bli bättre ? Men som sagt, allt var bättre förr wink haha

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang