Omkoppling av elektronik från passat 3b baklucka till en 3bg baklucka?

KimOlsson_
25 februari 2012 · 244 Inlägg

har köpt en baklucka från en passat -03 och monterat på min -99:a någon som vet hur mycket jobb det är för att få ALLT i bakluckan att fungera elektriskt, är ju elektrisk "knapp" för att öppna luckan, är det lätt eller har jag tagit mig vatten över huvudet? smile

någon som har tidigare erfarenhet eller kan hjälpa mig hitta ett bra kopplingsschema? smile

Senast redigerat av Olsson92 (25 februari 2012)

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.
BMW E36 320i/323i "Turbiina" (1997)
Volkswagen CC "CCPapi" (2015)
BMW E30 320i Touring "ODJuret" (1989)
lowebernstrom
17 mars 2014 · 124 Inlägg

Tjena! Fick du dit bakluckan? Å va det svårt isåfall? Mvh :-)

lowebernstrom
17 mars 2014 · 124 Inlägg

Tjena! Fick du dit bakluckan? Å va det svårt isåfall? Mvh :-)

KimOlsson_
17 mars 2014 · 244 Inlägg

lowebernstrom skrev:
Tjena! Fick du dit bakluckan? Å va det svårt isåfall? Mvh :-)

Tja. Jodå det är fixat. Kommer dock ej ihåg exakt på rak arm hur jag kopplade. Men köpte ett eget relä och drog en ny kabel framifrån till innerbelysningen. Så när innerbelysningen tänds så får reläet jord och då drar reläet vid tryckning på knappen i baklyckan. Något sånt har jag för mig det är kopplat smile mvh

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.
BMW E30 320i Touring "ODJuret" (1989)
Volkswagen CC "CCPapi" (2015)
BMW E36 320i/323i "Turbiina" (1997)
lowebernstrom
18 mars 2014 · 124 Inlägg

Vad menar du med innerbelysningen?:-) menar du lyset som tänds när du öppnar luckan?  Förklara gärna så bra du kan! Ska nämligen köpa ny lucka idag :-)

KimOlsson_
18 mars 2014 · 244 Inlägg

lowebernstrom skrev:
Vad menar du med innerbelysningen?:-) menar du lyset som tänds när du öppnar luckan?  Förklara gärna så bra du kan! Ska nämligen köpa ny lucka idag :-)

Japp. Innerbelysningen som tänds vid öppning av dörr. Har för mig att när dörren öppnas så jordas innerbelysningen och tänds då och tog och skarva in mig på en kabel vid öppningen för huv. Tar man bort klädseln där så finns det ett skatbo av sladdar så du lär behöva ett kretsschema för att veta vilken som går till innerbelysningen. Kopplade bara sedan in styrning till reläet som sitter bakom klädseln till vänster i bagaget. Vilka kablar jag kopplade in mig på i bakluckan kan jag dock inte komma ihåg men använde kabelstammen för den nya luckan. Så som jag har kopplat så går det bara att öppna luckan när innerbelysningen lyser. Underlättar med kretsschema där också. Mvh smile

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.
BMW E36 320i/323i "Turbiina" (1997)
BMW E30 320i Touring "ODJuret" (1989)
Volkswagen CC "CCPapi" (2015)
lowebernstrom
18 mars 2014 · 124 Inlägg

okey! tack! ha en bra kväll!

KimOlsson_
18 mars 2014 · 244 Inlägg

lowebernstrom skrev:
okey! tack! ha en bra kväll!

Varsågod! Tack detsamma. Hoppas det var till någon nytta i alla fall smile

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.
Volkswagen CC "CCPapi" (2015)
BMW E30 320i Touring "ODJuret" (1989)
BMW E36 320i/323i "Turbiina" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang