Biltemas kylarcement?

hollep
14 juni 2007 ·

hollep skrev:
någon som vet hur man använder det!! ska man ha ut allt vatte och kylykål och sen ha i det eller??

Jimm
14 juni 2007 · 1 661 Inlägg

Jag tycker inte att man överhuvud taget ska använda sådan skit i en bil man gillar.
Det är opålitligt och det kan täppa på fel ställen, och dessutom kan du helt plötsligt se motortemp på max pga att vattnet helt plötsligt läckt ut och då ska du va glad om det räcker med att byta topplockspacking. kostar ofta kring 5lök. köp en kylare på skroten i gott skick för 400 med en gång istället.
Va inte dumsnål!

bmx
14 juni 2007 · 7 100 Inlägg

har man hål i kylarn så köper man ju såklart en ny eller beg!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
pudas84
24 oktober 2007 · 31 Inlägg

häll i Bars Leak! kan inte täppa igen nånting varken i kylare el motor! ett råd är att ta bort termostaten under ett visst antal mil man bör köra (står på paketet)

pudas84
_Wallis_
24 oktober 2007 · 4 506 Inlägg

har hört mycket gott om Micros Bars Leak. Inte en dom själva gör utan en dom säljer..
Även Mekonomens, kan säkert vara samma,

Kan du andas kan du dö.
MrTurbo Better than God \o/
24 oktober 2007 · 1 881 Inlägg

Byt kyl!!!  Skiten ni vill hälla i sätter sig i motorn med.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
cossiebool
24 oktober 2007 · 176 Inlägg

MrTurbo skrev:
Byt kyl!!!  Skiten ni vill hälla i sätter sig i motorn med.

Precis!!!

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
caromania Forummoderator
25 oktober 2007 · 9 296 Inlägg

MrAknot skrev:
Har Erfarenhet av att äggvita ska va jävligt bra de svällertill så fort de kommer ut i de fria (Beroende på Strolek på Hålet)

Jag tänkte ett tag fråga om det finns något annat (liknande) som också fungerar men jag gör inte det. Fast nån kanske har testat?
hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
-Bergan-
26 oktober 2007 · 178 Inlägg

Vad är det för fel på en ny kylare?roll

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!
Germax
26 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Kylarcement är skit, någon har hällt i sånt i min Ford så värmepaketet satts igen, fick trycka med högtryck från båda håll 4 ggr innan allt skit va ute.

Axa
4 februari 2010 · 5 Inlägg

Är det fortfarande Bar's leak som är det bästa. Eller funkar Biltemas lika bra på små läckor i kylaren? (det ser ut som det läcker i skarven mellan plast och metall i kanten på kylaren..)

turboforssen Telge Drifting Team
4 februari 2010 · 5 398 Inlägg

Axa skrev:
Är det fortfarande Bar's leak som är det bästa. Eller funkar Biltemas lika bra på små läckor i kylaren? (det ser ut som det läcker i skarven mellan plast och metall i kanten på kylaren..)

jag använde biltemas för några veckor sen å det blev tätt
kommer garanterat köpa därifrån igen om jag har nån läcka å är fattig:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
viccoA
4 februari 2010 · 3 109 Inlägg

Axa skrev:
Är det fortfarande Bar's leak som är det bästa. Eller funkar Biltemas lika bra på små läckor i kylaren? (det ser ut som det läcker i skarven mellan plast och metall i kanten på kylaren..)

Bars Leak är betydligt bättre enligt min erfarenhet...

Dellan1980 Sir skrotnisse
4 februari 2010 · 191 Inlägg

min kylare på blazern gick åt helvete fick ett litet hål köpte sånt jävla klegg ni alla talar om aldrig i hela helvetet så kommer jag köpa det igen .. nu sitter jag här med min spritt språngande nya kylare och e jävligt nöjd .. att använda skit som inte ska vara i systemet e bara idiotiskt .. va smarta köp nya saker istället ,,,

Kristian_L
4 februari 2010 · 1 893 Inlägg

Ni som laddat eran bil med sådana preparat, glöm inte att skriva i tråden efter ni fått problem också.
Alla dessa är jättebra om man skall sälja bilen. Funkar direkt och ett tag fram över. Men sedan...

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Kevaz Hellre basa än gasa.
31 mars 2014 · 1 093 Inlägg

Polarens bil drar läcker en del vatten så han köpte kylarcement ifrån biltema.
Men på flaskan står det varken hur mycket det ska vara eller hur man gör.
Tänkte höra med er, hur funkar det?
Hur mycket ska man ha i och när ska man hälla i det?

Fungerar biltemas kylarcement överhuvudtaget?

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Mickius
31 mars 2014 · 4 670 Inlägg

Sådant där skit sätter igen kylkanaler m.m. Köpte en bil o dom hade haft i sådant skit i den. Var bara plocka ner allt o tvätta ur skiten riktigt noga. Så åtgärda feler istället för o ha i sådant där skit

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 april 2014 · 17 380 Inlägg

Kevaz skrev:
Polarens bil drar läcker en del vatten så han köpte kylarcement ifrån biltema.
Men på flaskan står det varken hur mycket det ska vara eller hur man gör.
Tänkte höra med er, hur funkar det?
Hur mycket ska man ha i och när ska man hälla i det?

Fungerar biltemas kylarcement överhuvudtaget?

Så här ska det stå på flaskan:
http://www.biltema.se/BiltemaDocuments/ … 25_man.pdf

Det KAN fungera hur bra som helst. Men det KAN bli problem. Beror på läcka/var den sitter/biltyp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
4 april 2014 · 5 680 Inlägg

Hej!
Kan inte förstå att du bara ens funderar över att använda kylarcement...Byt kylare istället! Finns ju fullt av sådana på skroten om du inte vill ha en ny, och det går ju snabbt att byta.
Kylarcement är ju som när farsan lagade framskärmen på SAAB -96:an med tidningspapper och plastic padding och penselmålade över...håller kanske ett tag men ingen kvalitetsjobb direkt.

KHRacing
4 april 2014 ·

Sharky skrev:
Det bästa torde vara Mekonomens Bars Leak. Används bla av märkesverkstäder. Rekommenderas absolut.

/Göran

Finns även hos GDS... grymt bra produkt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang