simlar
4 april 2014
· 5 524 Inlägg
bosabengt skrev:
Ser ju att nightbreaker+ lyser lite starkare men är då mycket dyrare.
Jag kommer inte xenonkonvertera lyserna på bilen men om jag köper extraljus kanske jag gör det.
Eller så stoppar jag i philips eller osrams 100w. Om reflektorn tål det. Kanske då ska hålla mig till Bosch big knick som jag sneglar på. För om man stoppar i 100w i billigaste SIM eller NBB håller det kanske inte.
SÅ 55/100w är inget att rekomendera då??
Frågan är ju om dem dyra lamporna ger såå mycket mer ljus gentemot philips premium 55/60w (35:-)
Xenon i extraljus är bra skit. Har 55W xenon i mina två bigknickare och det är riktigt stor skillnad jämfört med 100W halogen som jag hade tidigare i dem. (35W xenon motsvarar ca 100W halogen, 55W xenon motsvarar närmare 200W halogen).
Jag har ingen erfarenhet av 100W i extraljus av plast så kan inte svara på om det håller.
55/100W halogen är inte att rekommendera ifall du inte vill undvika brända reflektorer, bör funka utan att bränna reflektorer ifall du endast använder helljuset i högre farter så fartvinden ger tillräcklig kylning.
Som sagt vid 11-12V spänning är det stor skillnad mellan Nightbreaker+ och standard Philips då kan jag tro det är närmare 90% mer ljus, men vid 13,5-14V så är det kanske 10% mer ljus om ens det med Nightbreaker+ jämfört med standard Philips.
Edit: Eller tänker jag fel nu? Är det halvljuset som är 100W på 100/55W lamporna? Isf kommer du garanterat bränna reflektorerna vid stadskörning.
Senast redigerat av simlar (4 april 2014)