lacka backsensorn?

paat88
1 februari 2009 · 27 Inlägg

tjena!, tänkte lacka mina lister nu runt om min saab 9-3 aero  ss -03, men hur blir det med baklister där backsensorerna sitter? kan man lacka över där? eller hur skall man göra? tack för svar! //patrik

Miklen
1 februari 2009 ·

Det verkar dumt att lacka tjockt på dom...ett tunt lager borde väl gå.. dom sänder väl ut pulser som ett ekolod man brukar kunna känna små vibrationer.. i biltemas kit iaf wink hehe. Ja skulle nog plocka loss dom eller maskera dom iaf om dom inte har tokigt fel färg. Har ju sett bilar me lackade såna så d kanske inte spelar nån roll..

Erick
1 februari 2009 · 4 767 Inlägg

Det är inga problem att lacka backvarnarsensorer.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Crazygreek Billackerare
1 februari 2009 · 365 Inlägg

som sagt..inga problem o lacka på dem...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se
paat88
1 februari 2009 · 27 Inlägg

asså fan va gött, thx

Pathfinder
16 februari 2009 · 16 Inlägg

Jag fick sensorerna lackade på min XK8 nu i vintras. Grund +  2ggr lack,3ggr klarlack... No problemas!! Kör hårt!

Fuck life,before life fucks u!
Nordfjell
8 april 2014 · 18 Inlägg

Hur är det att foliera backsensorer då? Någon som har erfarenhet av det?

I like it clean!
AndersBackman
8 april 2014 · 7 Inlägg

De flesta backsensorer går att foliera, men inte alla. Antar att samma sak gäller för lackering.
Mina sensorer gillade inte foliering under vintern när det kom snö på sensorerna, på sommarn funkade det. Utan folie funkar det förstås även om det kommer snö. Jag kör med original VAG.

Nordfjell
8 april 2014 · 18 Inlägg

SpeedAbuser skrev:
De flesta backsensorer går att foliera, men inte alla. Antar att samma sak gäller för lackering.
Mina sensorer gillade inte foliering under vintern när det kom snö på sensorerna, på sommarn funkade det. Utan folie funkar det förstås även om det kommer snö. Jag kör med original VAG.

Okej tack för svaret!!

Då blir det att foliera smile

I like it clean!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang