Koppla gurd 2 larm volvo 945 ft -93

godizet
10 april 2014 · 103 Inlägg

Hejsan. Nu har jag köpt en skrot bil med guard 2 larm i. Bilen är en 97 så reläet sitter bakom handskfacket på den.
Men frågan är nu. Hur ska jag koppla in det i men som är en 93 och sladdarna vid pedalstället. Inte samma kontakter. men har läst att det går att koppla in men fick aldrig reda på hur.
De grejor som jag har är en glasskross sensor som satt på a stolpen. Någon grej i vänster högtalare galler och även höger. Vet inte vad dem är till men de är original iaf. Sen reläet. Larm dosorerna fick jag inte med bilen men de löser jag så småningom. 

Hopas på vettiga svar. Mvh Anders

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
Louksor
10 april 2014 · 1 915 Inlägg

Från 93- är det fördraget för både 1an och 2an så man behöver bara en adapterkabel mot bilens elhärva.
Men den där adaptern som behövs för att koppla in VGA-II på din 93a, är nog inte så lätt att hitta.

Finns manual och kopplingsschema här: http://forum.7900klubben.se/viewtopic.p … mp;t=39587

I vänstra högtalargallret sitter väl dioden.
Men i högra gallret har jag inte för mig att det sitter nåt, gjorde det iaf inte i min 945 -97 jag hade, om jag minns rätt....

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
godizet
10 april 2014 · 103 Inlägg

Oki de låter juh bra att de går men värre med att hitta adaptern. Kan man inte skarva ihop istället för adapter om man vet vilka kablar som är till vad. Oki de satt iaf en grej i högra gallret och de va fördraget till nin 93 också. Men där va inte fördraget till dioden för jag huttar ingen kontakt. Kanske den ska kopplas i adaotern då. Vad är det mer för grejor jag behöver. Skiter i att larmet inte går om huven öppnas.Tack så nycket

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang